این کارخانه که از سال گذشته در مرحله ساخت و آماده‌سازی قرار دارد، میزبان سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و عزیزالله شهبازی استاندار البرز بود. کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز در ۱۰ هکتار و پنج فاز طی تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری و استانداری کرج در محل سابق دانشکده آتش‌نشانی شهرداری کرج در حال ساخت است‌.

آرش ارشد، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرج ضمن ارائه گزارش مراحل انجام پروژه اعلام کرد: در این مرکز فضایی برای کار اشتراکی، آفیس شرکت‌ها و استقرار دفاتر کاری در نظر گرفته شده است و همه خدمات مورد نیاز شرکت‌ها در این کارخانه ارائه می‌شود.

ارشد در ادامه گفت: با توجه به اینکه استان البرز در مسیر تردد ۱۴ استان قرار دارد و از ظرفیت ۱۲۰ هزار دانشجو، ۵۵ مرکز آموزشی، بیش از ۲هزار مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی و حدود ۲۵۰ شرکت فناور ثبت شده در سطح استان برخوردار هستیم، پیش‌بینی می‌شود کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز فرصت مناسبی برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه استان شود.

پیش‌بینی می‎‌شود با راه‌اندازی کامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق این استان، شاهد تقویت زیست‌بوم صنایع خلاق استان البرز باشیم.