مدیرعامل فولاد هرمزگان خواستار حمایت دولت از صنعت و رفع موانع تولید شد و مهم‌ترین مانع تولید را کمبود انرژی دانست و گفت: در فصول گرم با کمبود برق و در فصول سرد با کمبود گاز مواجه هستیم. 

عطاءالله معروفخانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی و اینکه باید نیازهای مهم کشور را خودمان تولید و تامین کنیم، افزود: این در حالی است که  کمبود انرژی مانعی بر سر راه تامین نیازهای مهم کشور است.

معروفخانی با بیان اینکه راه‌حل تامین کمبود انرژی پاک کردن صورت مساله و قطع برق و گاز صنایع نیست، تاکید کرد:  اخلال در تامین انرژی، کاهش تولید در یک زنجیره را در پی دارد و  ضرر و زیان کاهش تولید در صنایع مادری چون فولاد دامن بسیاری از صنایع پایین‌دستی را خواهد گرفت و مشکلات جدیدی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده با برنامه‌ریزی و اقدامات صحیح این مانع اصلی تولید از سر راه صنایع برداشته شود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان درباره موفقیت این شرکت در تولید تختال و آهن‌اسفنجی طی سه ماه اول امسال گفت: در سال جاری پس از ثبت رکورد ماهانه تولید آهن اسفنجی در اردیبهشت، رشد تولید ۲۲ درصدی تجمعی تختال در فصل بهار و رشد تولید ۱۶درصدی تجمعی آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان رقم خورد.

وی افزود: فولاد هرمزگان توانست در فصل بهار ۲۲درصد تولید این شرکت را نسبت به سال قبل افزایش داده و تولید 389 هزار و 468 تن تختال را در این فصل ثبت کند که بیشترین مقدار تولید در فصل بهار از ابتدای تاسیس کارخانه است. همچنین در واحد احیای مستقیم 467هزار و 585 تن آهن اسفنجی تولید شد؛ از این ‌رو شاهد رشد ۱۶درصدی در این بخش بودیم.

معروفخانی با اشاره به رشد فروش در بازارهای داخلی و صادراتی تصریح کرد: به‌رغم تمام تحریم‌ها در حوزه‌های داخلی و صادراتی در مجموع  رشد ۱۴درصدی را در تناژ به دست آوردیم. وی محصول این شرکت در خاورمیانه را جزو باکیفیت‌ترین تختال‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل حفظ مشتری‌های ما کیفیت بالای تختال تولیدی است، به‌گونه‌ای که 74/ 98 تختال‌های تولیدی سالم و 7/ 99 ذوب‌های تولیدی مطابق با سفارش مشتری است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به اهمیت تولید تختال برای کشور گفت: تختال که به‌عنوان محصول نهایی فولاد هرمزگان شناخته می‌شود. یک ماده اولیه برای بسیاری از شرکت‌های فولادی محسوب می‌شود که درنهایت به مصرف صنایع بزرگی چون خودروسازی، لوازم‌خانگی، کشتی‌سازی، نفت و گاز و... می‌رسد. نتیجه آنکه حمایت از تولید در شرکت‌های مادر، مستقیما به جهش تولید و اشتغال پایدار در صنایع پایین‌دستی و درنهایت خودکفایی کشور در این زمینه  همراه با اقتصادی پایدار و پویا می‌انجامد.

وی افزود: این رکورد در حالی ثبت ‌شده است که فولاد هرمزگان با مشکل تامین برق در بهار و تابستان روبه‌رو است.

معروفخانی با تاکید بر اینکه فولاد هرمزگان یک شرکت صنعتی مادر و راهبردی در کشور است، تصریح کرد: فولاد هرمزگان  در پی ساخت نیروگاه مستقل برای تولید برق خود است، اما تا زمان ساخت و بهره‌برداری از این نیروگاه نیازمند پشتیبانی جدی وزارت نیرو  و دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت تامین انرژی و رفع این مانع اصلی تولید هستیم.

وی از معرفی محصول جدید فولاد هرمزگان به‌عنوان محصول برتر در سومین‌ همایش حاتم خبر داد و افزود:  از این شرکت به دلیل انجام طراحی و تولید یک محصول جدید استراتژیک تقدیر شد.  به گفته مدیرعامل فولاد هرمزگان، از این شرکت به دلیل طراحی و تولیدگرید S690Q تقدیر و این محصول به‌عنوان محصول برتر انتخاب شد.  گرید S690Q، یک گرید فولادی استراتژیک آلیاژی با استحکام بالا در شرایط کوئنچ و تمپر است و کاربرد آن در تجهیزات معدنکاری، سدها، پل‌ها و سکوهای حفاری است.  وی تاکید کرد: این سومین سال متوالی است که فولاد هرمزگان موفق به ساخت محصولی جدید  برای استفاده در صنایع استراتژیک کشور می‌شود. ساخت این گریدهای فولادی کشور را از واردات محصولات مشابه بی‌نیاز می‌کند.