امین پوربرخورداری‌ افزود: شرکت رسان ریل پارس به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با دستور و نظارت مستقیم مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین حمایت‌های رئیس ‌کل گمرک ایران توانسته در پروژه حمل ۳۲ دستگاه کانتینر محموله کاغذ از مبدا هلسینکی فنلاند به مقصد بندر ناهاواشیوا در هند را با همکاری چند شرکت لجستیکی از کشورهای روسیه، آذربایجان و هند ورود کرده که قطار حامل کانتینرها از مرز آستارا وارد کشور شده است.

وی گفت: شرکت رسان ریل پارس، فورواردرر مسیر ایران از مبدا آستارا تا مقصد نهایی در هند را به عهده داشته و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده عملیات حمل ترکیبی از آستارا تا رشت به‌صورت جاده‌ای و پس ‌از انتقال کانتینرها به روی واگن در ایستگاه رشت تا اسکله شهید رجایی در بندرعباس به‌صورت ریلی و پس ‌از آن به‌وسیله کشتی به بندر ناهاشیوا انجام خواهد داد. تلاش داریم تا با رفع موانع موجود کل عملیات حمل از هلسینکی فنلاند تا بندر ناهاشیوا هند را طی ۲۲ روز انجام دهیم.

پور‌برخورداری افزود: زمانی که باری به‌صورت ترانزیت قرار است از چند کشور عبور کند معمولا یک فورواردر نقش اصلی را به عهده دارد. این فورواردر اصلی در کشورهای مختلف فورواردر‌های مورد اعتماد خودش را پیدا می‌کند و با آنها قراردادهای جداگانه‌ای برای حمل در مسیرهای متفاوت می‌بندد. ما نیز در انتقال این محموله از مرز آستارا به هند نقش داریم و در این مسیر از سه شیوه حمل زمینی،‌ ریلی و دریایی استفاده می‌کنیم. مدیرعامل شرکت رسان ریل پارس درباره زمینه فعالیت این شرکت گفت: به‌عنوان فورواردر فعالیت می‌کنیم. سهام اصلی این شرکت متعلق به مجموعه ترکیب حمل‌ونقل بوده و بخشی از سهام آن نیز متعلق به شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل است. این مجموعه ناوگان ملکی ندارد و از واگن‌های سهامداران خود برای حمل کالا استفاده می‌کند.