به گزارش روابط‌عمومی بنیاد مستضعفان، علی خطیبی با اعلام این خبر اظهار کرد: این دستگاه‌ها که مختص کارخانه‌های نوشیدنی است، پس از طراحی و تولید توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، در یکی از کارخانه‌های تولید نوشیدنی در گروه بنیاد، به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند با بیان اینکه دستگاه بادکن پریفرم از تجهیزات پیشرفته مورد نیاز در خط تولید بطری‌های نوشیدنی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان طراحی و ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: با طراحی و ساخت این دستگاه که تا پیش از این جزو تجهیزات وارداتی کارخانه‌های نوشیدنی کشور بود، علاوه بر تامین نیاز خطوط تولید بطری‌های نوشیدنی، از خروج بیش از ۸/ ۵میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

وی با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت این دستگاه‌ها در کمتر از ۶ ماه انجام شده است، افزود: با به‌کارگیری این دستگاه‌ها، راندمان خطوط تولید این کارخانجات افزایش یافت و خطوط تولید ظرفیت عملی ۴۰۵ میلیون بطری در سال را به‌دست می‌آورند.

این دستگاه‌ها که باعث افزایش ظرفیت ۲۵درصدی خطوط تولید نوشیدنی می‌شوند، همزمان با سفر سید پرویز فتاح به اصفهان و بازدید از یکی از کارخانه‌های نوشیدنی بنیاد در این استان به بهره‌برداری رسیدند.