مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای استان گلستان با اعلام این مطلب گفت: فعالیت‌هایی که در این طرح در استان صورت گرفته شامل لکه‌گیری و حذف چاله‌های خرابی آسفالت ۱۴۲۸۰ مترمربع، درزگیری ۱۷۷۰ متر، تسطیح حریم و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها ۲۲۵ کیلومتر، پاک‌سازی شانه حاشیه راه‌ها ۷۶۸ کیلومتر، اصلاح، تعمیر و رنگ‌آمیزی پایه تابلوها و تجهیزات روشنایی ۷۶۲ عدد، اصلاح، تخلیه مصالح از حاشیه راه‌ها و پشت دیوارهای حائل  ۲۳۸ عدد، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی ابنیه فنی، تکمیل و احیای خط‌کشی با اولویت خطوط میانی ۴۰۱ کیلومتر، تنقیه پل‌ها، اصلاح و پاک‌سازی دستک‌ها و دیوارهای هدایت آب ۱۵۵ عدد، تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده‌پل‌ها ۲۴ عدد، تعمیر و نگهداری سیستم‌های روشنایی ۲۱۹ کیلومتر، روشنایی نقطه‌ای ۱۴۵ مورد و آشکارسازی آب‌روها ۲۷ مورد است. مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: طول راه‌های شریانی و پرتردد استان که تحت پوشش این طرح قرار گرفته ۸۷۷ کیلومتر است. در طرح راهداری محوری استان ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۷۰ نیروی راهدار فعالیت می‌کنند. وی با اشاره به هدف اصلی طرح راهداری محوری مبنی بر ایمنی و زیبایی جاده‌ها و ارتقای ایمنی عبور و مرور گفت: مهم‌ترین طرح‌های راهداری استان در سال ۱۴۰۰ رفع نقاط پر تصادف و ساخت راه‌های روستایی است که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد. اما تابه‌ حال هیچ اعتبار خاصی به این طرح تخصیص پیدا نکرده است و ما با تجهیزات، امکانات و اعتبارات جاری راهداری استان کار را جلو می‌بریم که نیاز داریم سازمان راهداری منابع مالی بیشتری به این طرح به راهداری استان اختصاص دهد.

 اجرای موفقیت‌آمیز طرح راهداری محوری در جنوب کرمان

همچنین در خبری دیگر در همین زمینه، در طرح راهداری محوری امکانات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی با هم تجمیع شده به‌طوری‌که همگی در داخل یک کریدور از جاده‌های شریانی مجموعه‌ای از اقدامات موثر راهداری را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اعلام این مطلب گفت: در طرح راهداری محوری مجموعه‌ای از کارها به شکل گروهی انجام می‌‌شوند که این موارد شامل درزگیری، لکه‌گیری، تسطیح و اصلاح افتادگی و تعریض شانه راه، اصلاح شیب شیروانی راه، پاک‌سازی حریم راه، تمیز کردن حریم راه، تمیز کردن و تعویض تابلوهای اطلاعاتی آسیب‌دیده، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی حفاظ‌های ایمنی در طرفین جاده و تعویض قطعات آسیب‌دیده است که باید در سطح آسفالت انجام شود. وی با اشاره به دیگر خدمات انجام‌ شده در طرح راهداری محوری افزود: برای ایمنی بیشتر کار تکمیل و احیای خط‌کشی جاده‌ها با اولویت خطوط میانی به میزان ۱۳کیلومتر انجام ‌شده است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پل‌ها به تعداد ۵ عدد، تعمیر و روشنایی نقطه‌ای و طولی تونل‌ها و راه‌ها به میزان ۱۴کیلومتر را از عمده فعالیت‌های انجام‌شده در چارچوب طرح راهداری محوری عنوان کرد. جمیلی گفت: هدف این طرح افزایش سرعت و کیفیت خدمات راهداری در جاده‌ها است تا ضمن رفع و کاهش نواقص جزئی  در جاده‌ها به زیبایی محورها افزوده شود و به این شکل افزایش کیفیت سفر را برای مردم، رانندگان و کاربران جاده‌ای شاهد باشیم.