اقدام‌های تاثیرگذار و کارشناسی از سوی متخصصان پتروشیمی بندر امام سبب تولید حداکثری برخی محصولات شد. از این اقدام‌ها می‌توان به تزریق DPG به خوراک واحد آروماتیک و افزایش ۶۲درصدی تولید بنزن، اصلاح سیستم BOG مخزن اتیلن واحد الفین (جلوگیری از ارسال اتیلن به مشعل که از ابتدای راه‌اندازی بندر امام وجود داشت)، تولید اقتصادی در واحد الفین با حداکثر مصرف خوراک اتان و کاهش ضایعات آن اشاره کرد.

در کنار این اقدام‌ها با یک برنامه‌ریزی از پیش مشخص‌شده تعمیرات اضطراری و به‌موقع در واحدهای NF۱،NF۲، الفین و پارازایلین و تعمیرات اساسی مشعل واحد NF  پس از گذشت سال‌های متمادی انجام شد و تعویض خطوط مشعل واحدهای بسپاران در این مجتمع پتروشیمیایی نیز نقش موثری در عملکرد این شرکت داشت.

پتروشیمی بندر امام در راستای دریافت خوراک و تولید با حداکثر ظرفیت، مقدمات و پروژه‌های لازم را برای دریافت اتان و گاز مایع از پالایشگاه بید بلند خلیج‌فارس با نهایت دقت و سرعت انجام داد و توانست همه تنگناهای تولیدی مربوطه را به‌خوبی پشت سر گذارد، همچنین تعمیرات اساسی گسترده‌ای در نواحی ۳۰۰ و ۴۰۰ واحد آروماتیک انجام شد.

برای صیانت از محیط‌زیست ناحیه آمین در واحد NF۳ راه‌اندازی شد، همچنین با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و حفاظت از تولید، خطوط و دستگاه‌های با ریسک بالای واحدهای

(۲/ ۱و ۳) CF، NF، الفین و آروماتیک شناسایی شدند و بخش عمده‌ای از اشکالات آنها با فعال‌سازی گروه مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت (Asset management)  ازجمله بازسازی ۱۲ مخزن در حال انجام است. همچنین بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده واحد آروماتیک در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار قرار دارد و در نخستین اقدام ناحیه ۱۰۰ این واحد در مدار تولید قرارگرفته و دیگر واحدها نیز در حال راه‌اندازی است.

شایان‌ذکر است، یکی از نیازهای اصلی پتروشیمی بندر امام در راستای دریافت حداکثری گازهای همراه با نفت (NGL۳۲۰۰)، طراحی و راه‌اندازی واحد بازیافت اتان است و به‌زودی شاهد راه‌اندازی این واحد در مجتمع پتروشیمی بندر امام خواهیم بود.