همچنین عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در صورت تحقق پیش‌بینی سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها تا پایان سال مالی ١۴٠٠ منوط به شرایط بازار سرمایه و بهینه کردن پرتفوی، شرکت در افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی و وابسته، بهره‌برداری بهینه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای اولیه و ثانویه و همچنین بهینه‌سازی پرتفوی شرکت وابسته است.

این شرکت در همین مدت با رشد ۶۵درصدی درآمدهای عملیاتی روبه‌رو بوده است. درآمدهای عملیاتی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در مدت سه ماه منتهی به پایان اسفند بیش از ۳هزار و ۲۶۷ میلیارد و ۴۵۲میلیون ریال عنوان شده است که دلیل عمده این رشد به تحقق سود پیش‌بینی شده و تصمیمات متخذه در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر بازمی‌گردد.

سرمایه‌گذاری غدیر ۱۰ طرح توسعه‌ای در حال اجرا دارد که تعداد ۶ طرح از آنها تا پایان اسفند سال قبل، بالای ۵۰درصد رشد فیزیکی داشته‌اند.

طرح‌های فولادسازی یک میلیون تنی غدیر نی‌ریز، آلومینیوم‌سازی ۳۰۰ هزار تنی آلومینیوم جنوب، نیروگاه خورشیدی کوشک یزد و واحد پلی پروپیلین پتروشیمی تبریز قرار است در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

این شرکت با سرمایه ۷۲ هزار میلیارد ریالی، طرح‌های دیگری نظیر گندله‌سازی بهاباد متعلق به آهن و فولاد غدیر ایرانیان، گوگرد‌زدایی پالایشگاه شیراز، پالایشگاه سیراف، طرح الفین ۱۲ پتروشیمی کیان، اوره و آمونیاک فاز ۲ پتروشیمی کرمانشاه و نیروگاه سیکل ترکیبی قشم را در دست اجرا دارد.

در خصوص پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰ هم اعلام می‌شود:

با توجه به هزینه مالی در سال مالی ١٣٩٩ (واقعی) و حفظ روند استفاده از منابع بیرونی (اخذ تسهیلات از بانک‌ها) و همچنین برنامه انتشار اوراق تبعی جهت تامین مالی منابع موردنیاز، هزینه مالی در سال مالی جاری افزایش خواهد یافت.