محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن افزایش وام ساخت مسکن تا سقف ۴۵۰میلیون تومان را در صورت استفاده از فناوری‌های نوین توسط انبوه‌سازان اعلام کرد و گفت: این وام در تهران و کلان‌شهرها تا سقف ۴۵۰میلیون تومان افزایش یافت.

وی با یادآوری اینکه پیش‌تر وام بافت فرسوده بانک مسکن ۳۰۰میلیون تومان بود، افزود: افزایش وام ساخت با روش‌های صنعتی‌سازی برای آن دسته از انبوه‌سازانی است که در بانک مسکن حساب سپرده دارند. مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: وام در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. شایان نرخ سود این تسهیلات را ۱۸درصد اعلام کرد. همچنین بانک رفاه نیز اعلام کرده که برای رفاه حال بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی به افراد فاقد مسکن، تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود. اسماعیل لـله‌گانی، مدیرعامل اعلام کرده که در سال جدید با توجه به سهمیه‌ای که برای این بانک در قانون بودجه در نظر گرفته شده است، پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی فاقد مسکن در اولویت قرار دارد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار است وزارت مسکن و شهرسازی، زمین مورد نیاز را تامین کند و بانک رفاه کارگران نیز با همراهی و کمک سازمان تامین اجتماعی، تسهیلات به بازنشستگان فاقد مسکن پرداخت کند تا این افراد بتوانند نسبت به تهیه مسکن مورد نیاز خود اقدام کنند.