در گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ که توسط بخش ترجمه شرکت‌ها ارائه می‌شود آمده است که اکثر موارد پرداختی به کالهون که در زمان مدیرعاملی وی در ژانویه ۲۰۲۰ فاش شد، از سهام تشکیل‌شده است که به‌مرور زمان به او اعطاشده و پرداختی‌ها به وی بر اساس اهداف عملکردی شرکت و سایر معیارها است. کالهون پس از برکناری رئیس هیات‌مدیره سابق یعنی دنیس موایلنبورگ به مدیرعاملی بوئینگ منصوب شد که دلیل آن مدیریت وی در زمان دو سانحه مرگبار بوئینگ ۷۳۷ مکس که یکی از هواپیماهای پرفروش شرکت در آن زمان بود، است. انتصاب کالهون درست قبل از آن رخ داد که بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ اقتصاد جهانی را متزلزل کند و صنعت هواپیمایی را به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد.

بوئینگ رکورد سالانه زیان خود در سال گذشته را نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار اعلام کرد، زیرا موارد انصراف از تولید هواپیما از فروش جدید هواپیماهای مسافربری پیشی گرفت و باعث نابودی هزاران شغل در این غول هواپیماسازی شد.

کل پاداش دیو کالهون شامل جوایز و تشویق‌های مالی است که زمانی که او این پست را در ژانویه گذشته به عهده گرفت اعلام شد که شامل ۷ میلیون دلار از ارزش سهام شرکت بوئینگ بود و این پاداش‌ها در صورتی به وی تعلق می‌گرفت که این شرکت به نقاط عطفی ازجمله بازگرداندن هواپیمای ۷۳۷ Max به شرایط سرویس‌دهی، ورود به سرویس هواپیمای ۷۷۷X با تاخیر زیاد و اهداف دیگر دست یابد، اما این سهام به آنها واگذار نشده است.

این مبلغ همچنین شامل ۱۰ میلیون دلار به‌صورت سهام برای ترک شغل سابق خود در گروه بلک استون برای به دست آوردن جایگاه کنونی برترش در این شرکت بزرگ تولیدکننده هواپیما در سال گذشته و همچنین ۵/ ۳ میلیون دلار دیگر برای مشوق‌های بلندمدت است که هنوز به وی اعطا نشده است. کالهون سابقه عضویت در هیات‌مدیره شرکت‌های جنرال الکتریک، کاترپیلار، مدترونیک، بلک‌استون و نیلسن هلدینگ را در کارنامه شغلی خود دارد. او متولد ۱۸ آوریل ۱۹۵۷ و دارای مدرک کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه ایالتی و موسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا است.