در این اطلاعیه آمده است: فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو این اتحادیه همواره در همراهی با دولت  و مشارکت در امر توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم در قالب «اقلام تنظیم بازار» کوشیده‌اند تا ظرفیت‌های خود را در خدمت هموطنان قرار داده و با ایجاد آرامش در بازار از حیث وفور کالا از خرید هیجانی جلوگیری کنند. امری که باعث شد در ایام شیوع بیماری

کووید-۱۹ قفسه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای هرگز خالی از کالا نشود. این در حالی است که پذیرش این مشارکت نه‌تنها موجب فشار مضاعف بر کارکنان فروشگاهی و به خطر افتادن سلامت ایشان شده است؛ بلکه تفاوت قیمت میان اقلام تنظیم بازار و قیمت بازار آزاد موجب شده است که دلالان برای کسب سود بیشتر و بعضا برخی هموطنان نیز برای تامین نیازهای خود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کرده و باعث ایجاد تجمع و ایجاد اخلال در سیستم مدیریت فروشگاهی می‌شود. این در حالی است که در صورت مدیریت خرید و پرهیز از خرید هیجانی هیچ‌گونه کمبود کالایی وجود ندارد.

برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ارائه برخی کالاها ازجمله روغن اقدام به اخذ کارت ملی می‌کنند. این موضوع به‌فوریت توسط هیات مدیره اتحادیه و بازرسان اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که اولا هیچ‌یک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو این اتحادیه دستورالعملی برای اخذ کارت ملی از مشتریان در قبال فروش اقلام اساسی و ازجمله روغن نداشته‌اند. ثانیا چنانچه برخی شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای، به تشخیص خود و نه به‌واسطه وجود چنین سیاست و دستورالعمل ابلاغی نسبت به چنین موضوعی اقدام کرده باشند (که صحت آن توسط بازرسان این اتحادیه، محرز نشده است) این اقدام را می‌توان تلاش برای جلوگیری از فروش کالا به دلالان و رسیدن آن به مصرف‌کننده واقعی تعبیر کرد تا شهروندان امکان دسترسی به کالاهای تنظیم بازاری را داشته باشند.

اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای و به‌تبع آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو این اتحادیه به پشتوانه شبکه گسترده  تامین‌کنندگان خود و نیز ناوگان توزیع و شعب فروشگاهی خود در تمامی استان‌ها و شهرهای کشور به مردم کشور این اطمینان خاطر را می‌دهد که اجازه نداده است تهیه اقلام موردنیاز مردم دچار وقفه شود. اکنون نیز و باوجود دشواری‌های متعدد اقتصادی و فراگیری ویروس کرونا که ارائه خدمات را با دشواری‌های فراوانی مواجه کرده تلاش می‌کند با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی، خدمات خود را  به‌صورت منظم و مستمر تداوم بخشد.