شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در سال ۱۳۷۰ با نام اولیه شرکت سرمایه‌گذاری بانک صادرات(سهامی خاص) و با مالکیت بانک صادرات ایران با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد ریال تاسیس شد و در سال ۱۳۷۴ به سهامی عام تبدیل شده و در همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

پس از انتقال سهام ۱۲۴ شرکت ازبانک صادرات ایران به این شرکت در سال ۱۳۷۵ به منظور اصلاح ساختار مالی، نام شرکت به سرمایه‌گذاری غدیر تغییر یافت. با انتقال مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از بانک صادرات ایران به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سال ۱۳۸۷، رشد سودآوری و ارزش دارایی‌های شرکت شتاب گرفت به‌طوری که در حال حاضر این شرکت با سرمایه‌ای معادل ۷۲ هزار میلیارد ریال و ارزش بازاری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای بورس تبدیل شده است.

سال مالی این شرکت در ابتدای فعالیت به ۳۱ خرداد منتهی می‌شد که پس از تغییراتی به تاریخ ۳۰ آذرماه هر سال تغییر یافت.

این شرکت در حالی به مجمع سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۹۹ می‌رود که به پیشنهاد هیات مدیره قرار است تقسیم سود حدود ۷۰ درصد مطرح شود و این موضوع به رای‌گیری میان حاضران جلسه گذاشته شود.

این در حالی است که سود نقدی تقسیمی شرکت در سال مالی ۱۳۹۸با افزایش ۹۶ درصدی نسبت به سال مالی ۹۷ معادل ۳۵ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تصویب شد.

 مقایسه عملکرد ۹۹ با ۹۸

در حالی که زمینه‌های سرمایه‌گذاری «وغدیر» در حال حاضر به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، برق و انرژی، صنایع معدنی، حمل و نقل، سیمان، ساختمان، تجاری و مالی و همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص دارد، این شرکت در عملکرد سال مالی منتهی به پایان آذر ۹۹ توانست با ۸۸ درصد رشد درخصوص سود خالص نسبت به سال مالی ۹۸،رقم ۷۳ هزار و ۶۶۱ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال سود شناسایی کند.

این در حالی است که شرکت سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ بر ۷۵ هزار و ۳۸۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال برای سال مالی ۹۹ اعلام کرده است. سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های غدیر نیز شاهد رشد ۸۴ درصدی در مقایسه با سال مالی قبل است.

این مقایسه درخصوص سود عملیاتی شناسایی شده از سوی غدیر در پایان سال مالی ۹۹ از رشد ۸۸ درصدی و رسیدن رقم ۴۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال سود عملیاتی این شرکت در سال ۹۸ به رقم ۷۳ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال در سال ۹۹ حکایت دارد.

از این رو غدیر برای سال مالی ۹۹ معادل یک هزار و ۲۳ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.این در حالی است که سال مالی ۹۸ با سودی برابر ۵۴۲ ریال سپری شد.