در حال حاضر سهامداران عمده شرکت گروه توسعه اقتصادی پایندگان، صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، فارس، شرکت سرمایه‌گذاری سامان مجد و شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران هستند. از زیرمجموعه‌های شرکت فولاد خوزستان می‌توان از گروه توسعه فراگیر فولاد خوزستان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، صنعت فولاد شادگان، ایده‌‌پردازان صنعت فولاد، مهندسان مشاور پیشگامان فولاد جنوب، فولاد لجستیک، تامین آتیه فراگیر، توسعه صنعتی و معدنی ایساتیس و شرکت فولاد اکسین نام برد. علاوه بر کارخانه‌های گندله‌سازی، احیای مستقیم و بخش فولادسازی که بدنه اصلی شرکت را تشکیل می‌دهند، کارخانه آهک، کارخانه اکسیژن، اسکله اختصاصی بندرامام، تصفیه‌‌خانه آب، نیروگاه و تصفیه‌‌خانه پساب‌‌های صنعتی نیز جزئی از مجموعه فولاد خوزستان هستند. این شرکت هم اکنون در چشم‌انداز آتی خود با تمرکز بر ایجاد نقش محوری توسعه صنعتی و اقتصادی با تولید محصولات فولادی به‌عنوان یک محصول استراتژیک، در راستای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت یکپارچه فولادی در منطقه گام برمی‌دارد.

 بررسی بنیادی سهم

فعالیت شرکت در ماه‌های گذشته مناسب بوده و روند تولید نسبت به بازه مشابه سال قبل مشمول افزایش چشمگیر شده است. میانگین تولید در ۵ ماه ابتدایی امسال نسبتا قوی‌تر شده و در ضمن رشد بالای تولید در ۵ ماه دوم سال ۹۹ در صورت‌های مالی ارائه‌شده مشهود است. به نحوی که در رینگ صنعتی بورس کالا به رقم ۱۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.نکته جالب توجه در خصوص بازدهی شرکت، تحصیل سود خالص ۶‌ماهه در سال‌جاری، بیش از عملکرد کل سال گذشته است. شرکت در تاریخ ۲۳ آذر امسال نسبت به افزایش سرمایه معادل ۱۶۲ درصد از محل سود انباشته اقدام کرده است که از آن می‌توان به‌عنوان یک آیتم مثبت در عملکرد شرکت و احتمال تسهیل در رشد آتی ارزش سهم یاد کرد. نکته دیگری که می‌تواند در عملکرد آتی شرکت‌ها تاثیرگذار باشد مبالغ فروش در بورس کالا است. در مبادلات اخیر شمش فولادی این شرکت به مبلغ ۱۲۳ هزار و ۲۱۳ ریال فروش رفته است.

 بررسی تکنیکال سهم

سهم از ابتدای سال‌جاری تاکنون معادل ۱۹۰ درصد بازدهی داشته و پس از ۳۵ درصد اصلاح از سقف تاریخی، هم اکنون در محدوده قیمتی ۱۳۱۰۰ ریال قرار دارد. سهم هم اکنون در بازه اصلاح کوتاه‌مدتی بوده و برای شروع موج صعودی آتی نیازمند حفظ قیمت بالای محدوده ۱۳ هزار ریال است. در سناریوی افت قیمت، به‌منظور رعایت حد ضرر برای سهامداران کوتاه‌مدتی شکست و تثبیت قیمت زیر تراز ۱۲۴۰۰ ریال تا ۱۲۱۰۰ ریال متصور است که لازم است سهامداران فوق نسبت به مدیریت ریسک معاملات اقدام کنند. برای حد ضرر میان‌مدتی محدوده قیمتی ۱۰۴۵۰ ریال تا ۱۱۰هزار ریال متصور است. با توجه به نگاه بنیادی و ارزنده بودن سهم، حد ضرر بلندمدتی تکنیکال مدنظر قرار نگرفته است.در نهایت علاوه بر توصیه به سهامداران بر رعایت اصول همراهی با سهم در شرایط کنونی بازار بورس، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود با توجه به بنیاد قوی و آتیه مناسب شرکت با مفروضات کنونی، در نماد مذکور با دید بلندمدتی، سهامداری کنند.