هدف‌گذاری افق کوروش برای افزایش خدمات مجازی

معاون منابع انسانی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با اشاره به چگونگی وضعیت نیروی انسانی در این فروشگاه‌ها گفت: در حال حاضر در افق کوروش بیش از ۱۶ هزار نیرو در حوزه‌های مختلف فروشگاهی، انبار، لجستیک و ستاد در حال خدمت‌رسانی به مشتریان هستند. با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت، همچنان در تمامی ‌حوزه‌های اشاره شده در حال استخدام متقاضیان کار هستیم.

وحید کامیاب، رشد فروش غیرحضوری شرکت در قالب فروش اینترنتی و تلفنی را خاطرنشان کرد و افزود: همین موضوع باعث شده است که در سراسر کشور همکارانی را به عنوان سفیر برای رساندن کالاهای مورد نیاز به درب منزل مشتریان، استخدام کنیم. همچنین در حوزه انبارداری نیز در سراسر کشور، در حال افزایش تعداد همکاران و جذب نیرو برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مشتریان هستیم. در همین زمینه از همه مخاطبان دعوت می‌کنیم با مراجعه به سایت شرکت از آخرین اطلاعات مربوط به استخدام شرکت باخبر شوند.

وی در خصوص استانداردهای افق کوروش برای جذب و آموزش نیروی انسانی اظهار کرد: با توجه به اینکه افق کوروش جایگاه خوبی نزد مصرف‌کنندگان دارد، بنابراین باید برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی خود به طور مداوم اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ای را انجام دهد و این مهم تنها با جذب و آموزش همکاران میسر خواهد شد.

کامیاب تصریح کرد: ما برای تمامی‌ مشاغل خود استانداردهایی داریم و براساس آن، شرایط احراز مشاغل را تعیین می‌کنیم. همچنین برای ارتقای سطح توانمندی‌های همکارانمان در تمامی‌مشاغل، دوره‌های بدو خدمت و حین خدمت را به طور استاندارد برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم. هدف همه این استانداردها افزایش رضایت مشتریان از طریق افزایش سطح توانمندی همکارانمان است. معاون منابع انسانی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، ادامه داد: آموزش‌های ضمن خدمت برای تمامی‌سطوح سازمانی طراحی شده است و بسیاری از دوره‌های آموزشی، بر اساس محتواهای اختصاصی هر دوره در حال اجرا است که توسط افق کوروش و بر اساس نیاز خاص آن طراحی شده است. بر این اساس و با تمرکز بر موضوع رضایت مشتری، تلاش شده است تا طراحی محتوا به گونه‌ای باشد که در نهایت رضایت مشتری را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این دوره‌های آموزشی متعددی در راستای توسعه فردی پرسنل در حال طراحی است که علاوه بر توسعه حرفه‌ای پرسنل در تخصص یا رشته خودشان، جنبه‌های دیگر شخصیت ایشان نیز به عنوان یکی از پرسنل افق کوروش توسعه پیدا کند. کامیاب، با بیان اینکه تمامی ‌تلاش مجموعه آموزشی افق کوروش بر این است تا معیارها و شاخص‌های آموزشی خود را به سطح استانداردهای بین‌المللی نزدیک کند، خاطرنشان کرد: این استاندارد برای شرکت‌های مطرح دنیا در حدود ۳۷ نفر در سال است که مقدار این شاخص برای افق کوروش در حدود ۲۶ نفر است. بنابراین در این زمینه تلاشی چشمگیر لازم است تا بتوان به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شد.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی عملکرد پرسنل براساس چه معیاری انجام می‌شود، گفت: تمامی ‌همکاران در شرکت افق کوروش براساس نوع شغل خود دارای معیارهای مشخص برای ارزیابی عملکرد هستند. بخشی از جبران خدمت در شرکت، براساس نتایج ارزیابی عملکرد همکاران پرداخت می‌شود.

معاون منابع انسانی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، با توجه به ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان و نقش مهم سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: این سیستم در شرکت افق کوروش براساس شاخص‌های کلان استراتژیک و کلیدی عملکرد فروشگاهی به نحوی طراحی شده است که توسط واحدهای نظارتی، مدیران و نیز با بررسی میزان رضایت مشتریان از نحوه دریافت خدمات، به صورت ماهانه سنجش و ارزیابی می‌شود.  

‫وی ادامه داد: برای بهبود مستمر عملکرد همکاران و براساس انتظارات سازمان و ویژگی‌های شغلی، معیارها و شاخص‌های استاندارد برای ارزیابی عملکرد فردی و واحدی تعیین شده که به صورت مستمر پایش می‌شود. پس از آن، نتایج ارزیابی به صورت دوره‌ای در جلساتی با حضور مدیران و همکاران بررسی می‌شود و در راستای بهبود عملکرد و پیشرفت مستمر آنها، برنامه‌های توسعه‌ای و آموزشی برای کارکنان طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود. ‬

کامیاب، نقش افق کوروش به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور در بازار کار را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های بلندمدت شرکت، امیدواریم همچنان روند اشتغال‌زایی افق کوروش ادامه داشته باشد.

وی همچنین افزود: یکی از اهداف ما در شرکت افق کوروش افزایش سطح دانش و توانمندی متقاضیان کار در حوزه کسب‌وکار فروشگاهی است. در این خصوص آموزش‌های استاندارد را تهیه کرده‌ایم که متقاضیان می‌توانند با بهره‌گیری از آنها امکان جذب خود در مشاغل فروشگاهی را افزایش دهند و نیز عملکرد بهتری را در انجام وظایف شغلی خود داشته باشند.