عبدالله نثار، معاون فروش و خدمات مشترکان توزیع برق استان زنجان با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای آبان سال‌جاری، طرح برق امید در استان زنجان همزمان با سراسر کشور اجرا شده و مشترکان برق با قرارگیری در سه گروه کم‌مصرف، خوش مصرف و ‌پرمصرف از نتایج این طرح بهره‌مند شدند که یکی از آنها تخفیف کامل هزینه برق مصرفی ویژه مشترکان کم‌مصرف است.

وی ادامه داد: تداوم رویه مصرف مشترکان کم‌مصرف، تغییر الگوی مشترکان پرمصرف از طریق مدیریت بهینه مصرف می‌تواند علاوه بر کمک به اقتصاد خانوار، نقش موثری در صرفه‌جویی مصرف انرژی کشور داشته باشد.

معاون فروش و خدمات مشترکان توزیع برق استان زنجان در خصوص تعداد مشترکان بهره‌مند از طرح برق امید، گفت: از ابتدای اجرای طرح برق امید حدود 11 درصد از تعداد مشترکان برق خانگی بر اساس میزان مصرف ماهانه و صورتحساب صادرشده، مشمول تخفیف طرح برق امید شده‌اند.

وی افزود: به‌این‌ترتیب از تعداد  169 هزار و 806 مشترک برق خانگی در استان زنجان، تعداد 17 هزار و 900 مشترک مشمول تخفیف کامل در قالب طرح برق امید شدند.

نثار، رونمایی از طرح قبض برق دیجیتال جدید را گامی موثر در خود ارزیابی مشترکان برق در آگاهی از وضعیت مصارف خود در بازه‌های زمانی و مکانی مختلف دانست و خاطرنشان کرد: جهت آگاه‌سازی مشترکان از نحوه مصرف انرژی، طرح جدید قبض برق دیجیتال برای مشترکان خانگی طراحی و اجراشده که مشترکان از طریق این قبض می‌توانند علاوه بر تعیین میزان مصرف خود، متوسط مصرف هرماه مشترکان با متوسط مصرف مشترکان همجوار و متوسط مصرف همشهریان خود را مقایسه کنند. وی در ادامه تاکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در حال عقد تفاهم‌نامه با با‌‌‌‌نک‌های عامل و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی داخلی است تا ضمن حمایت از تولید داخلی، ‌مشترکان برق با معرفی به بانک‌ها و دریافت تسهیلات نسبت به خرید وسایل برقی با برچسب انرژی بالا  و نیز خرید پنل‌های خورشیدی باهدف ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کوچک اقدام کنند.