تصمیم جدید یونایتد برای مسافران انگلیس

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، شرکت‌های هواپیمایی یونایتد ایرلاینز و دلتا ایرلاینز تنها مسافرانی را از انگلستان به ایالات ‌متحده جابه‌جا می‌کنند که نتیجه آزمایش کووید آنها منفی باشد و باید این آزمایش طی ۷۲ ساعت پیش از پرواز انجام شده باشد.

این تصمیم به دنبال ظهور یک نوع ویروس کرونا به‌شدت مسری در انگلیس اتخاذ شده است و این موضوع باعث شده است که بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی مسافرانی که از انگلستان می‌آیند ببندند.

تصمیم شرکت یونایتد ایرلاینز برای آزمایش مسافران پروازهای انگلستان به آمریکا از تاریخ 28 دسامبر لازم‌الاجرا شد. این تصمیم پس از اقدام شرکت دلتا ایرلاینز در خصوص آزمایش مسافران پروازهای انگلستان به فرودگاه بین‌المللی جان‌اف‌کندی در نیویورک که از 24 دسامبر اجرای آن آغاز شده بود گرفته شده است.

از آن تاریخ از مسافران خواسته شده است برای سوارشدن به هواپیما آزمایش منفی کووید-19 یا تست آنتی‌ژن خود را نشان دهند. این آزمایش‌ها قبل از پرواز و در همان روز برای مسافران در مرکز آزمایش فرودگاه هیترو در دسترس و قابل انجام است.

در اوایل هفته گذشته اعضای کارگروه ویژه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید از دولت ایالات متحده خواستند که آزمایش کووید-19 را برای مسافرانی که از انگلیس به  آمریکا می‌آیند اعمال کند، اما دولت ترامپ از اتخاذ تصمیم در این خصوص خودداری کرد و در واقع تصمیم گرفت که اقدامی انجام ندهد.

دولت ترامپ بارها از اجرای بسیاری از سیاست‌های ایمنی مقابله با کووید-19 برای سفرهای هوایی امتناع کرده و هرگونه اقدام و الزامی در این خصوص را به شرکت‌های هواپیمایی واگذار کرده است.

هفته گذشته سه شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز، بریتیش ایرویز و ویرجین آتلانتیک که از لندن به فرودگاه جان‌اف‌کندی پرواز می‌کنند، از اندروکومو، فرماندار نیویورک خواستند که سلامت مسافران پروازهای ورودی از انگلیس را مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد.

شرکت هواپیمایی دلتا ایرویز از طریق پروازهایی که میان لندن و آتلانتا انجام می‌دهد مسافران را جابه‌جا می‌کند.

یونایتد در حال حاضر روزانه چهار پرواز از فرودگاه هیترو لندن به شیکاگو، نیوجرسی، واشنگتن و سانفرانسیسکو انجام می‌دهد. این شرکت در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در ماه ژانویه فقط روزانه دو پرواز از لندن به مقصد شیکاگو و نیوجرسی خواهد داشت.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکا در حال حاضر پروازهای خود را به مقصد انگلستان و بقیه اروپا به شدت کاهش داده‌اند.