تلاش‌های خالق آی‌فون برای ساخت خودرو در قالب پروژه‌ای به‌نام «تیتان» صورت می‌پذیرد که از سال ۲۰۱۴ به‌طور کژدارو مریز ادامه داشته است که به‌یک‌باره تلاش کرد تا روی نرم‌افزار این خودرو متمرکز شود و اهداف خود را ارزیابی مجدد کرد. آقای دوگ فیلد از مهندسان باسابقه اپل که در شرکت تسلا کار می‌کرد مجددا به این شرکت بازگشت و مسوولیت پروژه برای را به دست گرفت که در سال ۲۰۱۹ بالغ‌ بر ۱۹۰ نفر را از گروه پروژه کنار گذاشت.

دو نفر از افراد آشنا با فعالیت‌های این شرکت اظهار می‌کنند که در حال حاضر اپل به‌اندازه کافی پیشرفت داشته تا هم‌اکنون سودای ساخت یک خودرو برای مصرف‌کنندگان را در سر بپروراند و ازآنجا‌که پروژه‌های اپل هیچ‌گاه عمومی نمی‌شوند این افراد خواسته‌اند که نامشان افشا نشود.

هدف اپل در راستای ساخت یک خودروی شخصی برای بازار انبوه در تقابل با رقبایی مانند (آلفابت ویمو) Alphabet Waymo است که یک روبو تاکسی بدون راننده جهت حمل مسافران در خدمات حمل‌و‌نقل اشتراکی ساخته است.

یکی از افرادی که طراحی باتری‌های اپل را دیده می‌گوید نقطه قوت استراتژی اپل باتری‌های جدید آن است که می‌توانند به مقدار قابل‌توجهی موجب کاهش هزینه باتری‌ها شوند و تاثیر بسزایی نیز در افزایش برد خودرو نیز داشته باشند. اینکه چه شرکتی وظیفه اسمبل کردن (سرهم کردن) خودروی اپل را بر عهده می‌گیرد هنوز مشخص نیست اما منابع مطلع می‌گویند پیش‌بینی آنها این است که این شرکت به یک شریک تولیدکننده شناخته‌شده برای تولید خودرو تکیه کند.

همچنین گفته می‌شود که طرح اپل به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ احتمالا یک سال یا بیشتر با تاخیر مواجه شود.