به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، این معامله بزرگ‌ترین خرید لاکهید مارتین از زمان منصوب شدن جیم‌تایکلت به‌عنوان مدیرعامل این شرکت است. تایکلت برای رقابت با شرکت‌های تازه‌واردی مانند «اسپیس ایکس» و «بلو اوریجین» برای عقد قراردادهای فضایی با دولت آمریکا به دنبال تقویت توانایی‌های پیشرانه شرکت لاکهید مارتین است. تایکلت در بیانیه‌ای اظهار کرد: «خرید آئروجت راکت‌داین موجب حفظ و تقویت مولفه ضروری پایگاه صنعتی دفاعی داخلی خواهد شد و هزینه‌های مشتریان ما و مالیات‌دهندگان آمریکایی را کاهش خواهد داد.»  ایلین دریک، مدیر عامل شرکت آئروجت در بیانیه‌ای گفت: «ما به‌عنوان بخشی از لاکهید مارتین، فناوری‌های پیشرفته خود را با تخصص و منابع قابل‌توجه لاکهید روی‌ هم می‌گذاریم تا دستیابی به هدف مشترکمان را که همان دفاع از مردم [آمریکا] و اکتشافات فضایی است تسریع کنیم.» لاکهید اعلام کرد که ۵۶ دلار به ازای هر سهم شرکت آئروجت راکت‌داین پرداخت خواهد کرد.

شرکت بتسدا که در مریلند آمریکا مستقر است در حال حاضر از سیستم‌های پیشرانه آئروجت راکت‌داین در صنایع هوایی، موشکی و کنترل آتش خود استفاده می‌کند.

لاکهید بیان کرد این معامله، قرار است با نظارت مقامات قانونی به این شرکت جایگاه برتری در صنایع دفاعی ببخشد، انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی نهایی شود.

تایکلت که در ماه ژوئن سمت مدیرعاملی شرکت لاکهید مارتین را برعهده ‌گرفته است، در ماه نوامبر شرکت اینتگریشن اینوویشن را برای لاکهید مارتین خرید. اینتگریشن اینوویشن، یک شرکت سازنده نرم‌افزار و سیستم سلاح‌های ماورای صوت است. این خرید قابلیت‌های لاکهید مارتین در طراحی، توسعه و تولید سیستم‌های یکپارچه سلاح‌های مافوق صوت را برای مشتریانش گسترش می‌دهد.

لاکهید مارتین، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در صنعت هوافضا، دفاعی، پشتیبانی، نظامی، تسلیحاتی، امنیتی و فناوری‌های پیشرفته آمریکایی است که در سال ۱۹۹۵ از به هم پیوستن شرکت‌های لاکهید کورپوریشن و مارتین مریتا تاسیس شد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران صنایع جنگ‌افزاری جهان محسوب می‌شود.