گزینه‌های فیلیپس برای واحد لوازم‌خانگی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از وب‌سایت مورنینگ استار، فیلیپس که پیش‌ازاین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم و تجهیزات الکترونیکی در جهان بود در حال حاضر در حوزه فناوری سلامت متمرکزشده و بخش‌های دیگر آن واگذارشده است. این گروه هلندی فناوری سلامت در ماه ژانویه گزینه‌های واحد لوازم‌خانگی خود را به‌عنوان بخشی از تغییر چندساله گذار به سمت فناوری پزشکی موردبررسی قرارداد. روند جدایی واحد لوازم‌خانگی این شرکت قرار است در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی به سرانجام برسد.

این شرکت - که هفته گذشته اعلام کرده بود قصد دارد شرکت فناوری پزشکی از راه دور آمریکایی بیوتل-متری را بخرد – بیان داشت برای واحد لوازم‌خانگی خود از فعالان مطرح در این صنعت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پیشنهاد خرید دریافت کرده است.

با این ‌حال، فیلیپس خاطرنشان کرد همه گزینه‌ها ازجمله فروش به بخش خصوصی و عرضه اولیه سهام آن را در بورس بررسی می‌کند.

مقاله آخر هفته بلومبرگ به نقل از منابع آگاه از «پای پارتنرز اس‌ای‌اس» که یک گروه سرمایه‌گذاری خصوصی فرانسوی است و شرکت سرمایه‌گذاری «سی‌دی‌اچ » که یک شرکت بزرگ مدیریت دارایی چینی است به‌عنوان خریدارانی نام‌برده است که برای خرید واحد لوازم‌خانگی فیلیپس اعلام آمادگی کرده‌اند. در این گزارش همچنین آمده است شرکت مدیریت «آپولو گلوبال»، «ادونت اینترنشنال» و «سی‌وی‌سی کپیتال پارتنرز» دیگر شرکت‌هایی هستند که در حال بررسی خرید این کسب‌وکار هستند.

همه شرکت‌هایی که نام آنها در گزارش بلومبرگ به‌عنوان خریداران واحد لوازم‌خانگی فیلیپس آمده است از پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار داوجونز خودداری کردند.

واحد لوازم‌خانگی فیلیپس - که لوازم آشپزخانه، دستگاه‌های قهوه‌ساز، محصولات مراقبت از لباس و وسایل منزل مانند جاروبرقی و دستگاه‌های تصفیه هوا را تولید می‌کند - دفتر مرکزی آن در هلند مستقر است و حدود ۷ هزار و ۵۰۰ کارمند دارد. فروش لوازم‌خانگی فیلیپس در سال ۲۰۱۹ میلادی بالغ‌بر ۳/ ۲ میلیارد یورو (۸۲/ ۲ میلیارد دلار) بوده است.

در ماه اکتبر، فرانس ون هوتن، مدیرعامل فیلیپس در تماسی به خبرنگاران گفت، به خاطر افزایش تقاضا از طرف مصرف‌کنندگان این کسب‌وکار عملکرد خوبی داشته است.