این بانک مطابق تفاهم‌نامه منعقدشده با پتروشیمی امیرکبیر، در بازه زمانی بهمن ۹۸ تا فروردین ۹۹ بیش از یک‌هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مجموعا به مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال به پرسنل این شرکت پرداخت‌ کرده است.

بنا بر توافق به ‌عمل ‌آمده مقرر شد تا پایان سال جاری مبلغ 200 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود کمتر از نظام بانکی یعنی 9 درصد توسط بانک توسعه تعاون برای رفع نیازهای ضروری در قالب تفاهم‌نامه‌ای به پرسنل شرکت پتروشیمی امیرکبیر پرداخت شود.

در این راستا جلیل کرمی برجوئی، مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان خوزستان، در دیداری با مدیران پتروشیمی امیرکبیر در خصوص افزایش و توسعه راهکارهای همکاری‌های متقابل و برنامه‌های حمایتی بانک توسعه تعاون از صنایع مختلف در کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

در این دیدار که با همراهی کارشناس بازاریابی استان و به منظور افزایش تعاملات فی‌مابین بانک و شرکت صورت پذیرفت، مدیر شعب استان خوزستان تصریح کرد: بانک توسعه تعاون آمادگی دارد تعاملات خود با مجموعه صنعت کشور و از جمله شرکت پتروشیمی امیرکبیر را تداوم بخشیده و قوی‌تر از گذشته آماده ارائه انواع خدمات مالی و اعتباری به این مجموعه است.

کرمی افزود: بانک توسعه تعاون در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی و کمک به اقتصاد خانوار در پرداخت تسهیلات خرد نیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و تاکید مدیران ارشد این بانک همواره بر تسهیل پرداخت تسهیلات خرد به عموم افراد است.

در ادامه این دیدار رحیمی، مدیر امور مالی پتروشیمی امیرکبیر از عملکرد بانک توسعه تعاون قدردانی کرد و گفت: تسهیلات بانک توسعه تعاون موجب افزایش بهره‌وری شرکت پتروشیمی امیرکبیر شد.