به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب، حجت‌الاسلام باقری بنابی آثار اقتصادی و اجتماعی این طرح‌ها را با اهمیت برشمرد و افزود: در شرایط تحریم، ایجاد چنین طرح‌هایی آثار اقتصادی و اجتماعی ارزشمندی در پی خواهد داشت و کشور را به سمت خود اتکایی و استقلال کامل اقتصادی سوق خواهد داد. با ایجاد اشتغال پایدار، آثار اجتماعی این طرح‌ها  نیز پدیدار خواهد شد تا شاهد به‌کارگیری بیش از هزار نفر نیروی جوان به‌صورت مستقیم و ایجاد شغل برای بیش از ۴هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حمایت دستگاه‌ها و نهادهای دست‌اندرکار را خواستار شد و در جریان روند اجرایی شدن این پروژه‌ها قرار گرفت.

همچنین بابک علیزاد شهیر، مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در  این دیدار به روند روبه رشد و افزایش تولید اشاره کرد.

امین رفیعی مدیرعامل گسترش فولاد شهریار نیز در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای گفت: اقدامات مقدماتی در راستای اجرایی شدن قرارداد منعقد شده برای پروژه‌ها در حال انجام است و اخذ مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذی‌ربط مراحل پایانی خود را طی می‌کند و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امورات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای انجام خواهد شد.

شایان ذکر است که پروژه ذوب و ریخته‌گری به ظرفیت اسمی یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن در سال  که شامل یک کوره قوس الکتریکی با ظرفیت ۱۶۰ تن با خوراک ۱۰۰ درصد آهن اسفنجی و خروجی خطوط ریخته‌گری اسلب و بیلت،  احداث کارخانه نورد ورق  و در صورت نیاز مقاطع سنگین،  احداث کارخانه تولید اکسیژن و گازهای صنعتی موردنیاز خطوط ذوب مجتمع در دو فاز مجموعا به ظرفیت ۹۰ میلیون مترمکعب در سال،  احداث کارخانه تولید فروآلیاژ (فروسیلیس؛ فروسیلیکومنگنز و فرومنگنز ) در دو فاز مجموعا به ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال و  توسعه خط ریلی و اتصال به شبکه راه‌آهن سراسری از جمله  طرح‌های توسعه‌ای است که با حمایت گروه مالی گردشگری در راستای تکمیل زنجیره فولادی این هلدینگ در حال اجرا است. تکمیل این طرح‌ها  این مجموعه فولادی را در چند سال آینده به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ فولاد در سطح خاورمیانه مطرح خواهد کرد.