به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، این شرکت همچنین در راستای وظایف اجتماعی و بشردوستانه خود اعلام کرده است که بین روزهای ۵ تا ۲۶ دسامبر در سایت این شرکت رقابتی را بین دنبال‌کنندگان و طرفداران خود به راه می‌اندازد و آنها را به اهدای کمک در این زمینه دعوت می‌کند. پیش‌بینی می‌شود از این طریق هم ۱۰۰ هزار دلار دیگر برای صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) جمع‌آوری شود.

این آژانس سازمان ملل متحد در حال جمع‌آوری کمک‌ها برای برنامه‌ای موسوم به «کوواکس» و گروه واکسنی موسوم به «گاوی» است که مدیریت آن را سازمان بهداشت جهانی بر عهده دارد. هدف از این جمع‌آوری کمک‌ها جذب پول از کشورها و موسسات غیرانتفاعی ثروتمندتر برای خرید و توزیع واکسن بین کشورهای فقیرتر است. کوواکس تاکنون موفق به جمع‌آوری ۲ میلیارد دلار کمک شده است.

نقدینگی که از سوی شرکت گوچی اهدا می‌شود، تامین بودجه فعالیت‌هایی همچون تامین کیت‌های تست کرونا را شامل می‌شود تا به‌وسیله آن بتوان انتقال بیماری را در جوامع مهار کرد. تامین تجهیزات نگهداری سرد واکسن‌ها برای حفظ اثرات واکسن و حمل‌ونقل صحیح و اصولی واکسن نیز از دیگر زمینه‌هایی است که کمک گوچی در مسیر آنها هدایت خواهد شد. شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی، تاسیس شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت، در شهر فلورانس، ایتالیا قرار دارد. هدف از تاسیس این برند شناساندن شکوه، زرق ‌و برق و کیفیت محصولات ساخت ایتالیا برای مردان و زنان عنوان‌ شده است. گوچی پوشاک آماده، کیف‌دستی، اجناس چرمی کوچک، اکسسوری‌های سفری، کفش، جواهرات اعلا، ساعت، عینک، عطر و لوازم ‌آرایشی تولید می‌کند.