در این جلسه طالبی همچنین با استناد به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که یزد را برترین استان در امنیت سرمایه‌گذاری اعلام کرده است، گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در این استان فراهم است و از اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی کاملا  استقبال می‌کنیم.

 این مقام مسوول گفت:  با اجرای طرح‌های چادرملو توانستیم چالش‌های منطقه ازجمله اشتغال را مرتفع کنیم و اکنون نیز برنامه‌ها و طرح‌های خیلی خوبی  در جهت توسعه از سوی این شرکت ارائه‌شده  که انتظار داریم با حمایت سرمایه‌گذاران عمده  چادرملو این طرح‌ها عملیاتی شود و ما نیز ضمن حمایت کامل از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد .

مدرس خیابانی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری امید نیز به‌عنوان سهامدار عمده چادرملو با تاکید برنگاه توسعه‌بخشی امید، ضرورت تکمیل زنجیره تولید و توجه به صنایع پایین‌دستی  فولاد با اولویت‌بخشی به ساخت داخل  را از اولویت‌های این شرکت عنوان و تصریح کرد:  حلقه مغفول صنعت فولاد، اکتشاف است. اگر موضوع اکتشاف حل نشود، به‌زودی صنعت فولاد با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

وی افزود: چون طرح‌های اکتشاف  پرهزینه و زمانبر است کمتر سرمایه‌گذاری مایل است در این زمینه فعالیت کند، اما چادرملو و اراده شخص مدیرعامل آن بر اجرای طرح‌های اکتشافی  باهدف دستیابی به منابع جدید سنگ‌آهن است، به همین منظور تصمیم گرفتیم یک شرکت حفاری و اکتشاف به‌صورت  مشترک برای تسریع در تحقق این امر مهم تاسیس کنیم و انتظار داریم مسوولان استان نیز اقدامی جدی و عملی در واگذاری معادن معطل‌مانده  به چادرملو انجام دهند .

بر اساس همین گزارش در ادامه این نشست ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل و عضو هیات مدیره چادرملو با تاکید بر همراهی و هماهنگی‌های کم‌نظیر مسوولان استان یزد در پیگیری طرح‌های چادرملو افزود: آماده هستیم تمامی پهنه‌های معدنی استان یزد را اکتشاف کنیم و در این راه بسیار جدی هستیم؛ به همین منظور درصدد تهیه ماشین‌آلات حفاری عمیق هستیم تا مانعی در این راه نداشته باشیم .

وی یادآوری کرد :در حال حاضر طرح تولیدی تکمیل‌کننده زنجیره فولاد، چون گندله‌سازی، آهن اسفنجی، ورق‌های فولادی، صنایع فرو آلیاژی، نسوزها، ماشین‌سازی و چند طرح پایین‌دستی فولاد را در دست اقدام داریم  و قصد داریم با تاسیس یک منطقه صنعتی جدید در استان یزد، تحولی بزرگ در توسعه اقتصادی این استان ایجاد کنیم .

وی در پایان بار دیگر تصریح کرد: چادرملو خود را متعهد به ایفای مسوولیت اجتماعی و ایجاد زیرساخت‌های توسعه می‌داند و آماده‌ایم علاوه بر طرح‌های در دست اجرا ازجمله انتقال آب خلیج‌فارس، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، راه‌سازی، بهداشت و درمان و فرهنگی و ورزشی  به میزان واگذاری هر پهنه جدید معدنی خدمات مشابهی ارائه دهیم .