این شرکت در راستای تامین امنیت غذایی، رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار، بهره‌وری از منابع آب‌وخاک، توسعه صادرات و ارزآوری با بهره‌گیری از منابع و امکانات کشور و جذب سرمایه‌های بخش کشاورزی تلاش می‌کند.

در همین راستا رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون افزون بر ۴۵ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی کشور برای احداث شهرک‌های کشاورزی اختصاص ‌یافته است.

علی‌اشرف منصوری گفت: از این وسعت اراضی در نظر گرفته‌شده افزون بر ۹هزار هکتار به سرمایه‌گذاران واگذار شده است که افزون بر ۹۵درصد آن در دو سال گذشته بوده است.

به گفته وی، ۹هزار هکتار اراضی واگذارشده برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی به‌صورت دقیق و کارشناسی شده است به‌گونه‌ای که امکان سوءاستفاده در زمین‌خواران و رهاسازی وجود ندارد.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، از فسخ قرارداد یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی واگذارشده برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی که در انجام تعهدات قانونی در زمان کوتاه واگذاری موفق نبودند، خبر داد و تاکید کرد: هم‌اینک 7 هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی در اختیار سرمایه‌گذاران است که حدود ۶هزار هکتار آن در حال ساخت یا بهره‌برداری نهایی است. 

وی بیشتر فعالیت شهرک‌های کشاورزی ایجاد شده در سطح کشور را در بخش شیلات و آبزی‌پروری، دامپروی‌، پرورش طیور و ایجاد گلخانه دانست و تصریح کرد: به دلیل زودبازده بودن این شهرک‌ها امکان برگشت همه سرمایه در کمتر از سه سال میسر است. منصوری شهرک‌های کشاورزی را بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دانست و گفت: دولت دوازدهم مصمم است به‌طور مستمر به سرمایه‌گذاران در این حوزه خدمات‌رسانی کند.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، بهترین راهکار برای افزایش بهره‌وری منابع آب‌وخاک را توسعه گلخانه‌ها اعلام کرد و افزود: با توسعه واحدهای گلخانه‌ای در شهرک‌های کشاورزی زمینه اشتغال برای ۲۵ نفر در هر هکتار وجود دارد. منصوری با اشاره به اینکه این بستر برای سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی در دولت دوازدهم فراهم است، افزود: ایجاد این شهرک‌ها نقشی در تامین امنیت غذایی کشور و کمک به تولیدات داخلی و صادرات خواهد داشت.

به گفته وی، در پی جلسه‌ای با کمیسیون کشاورزی، آب و آبخیزداری مجلس شورای اسلامی قرار شد با توسعه شهرک‌های کشاورزی، آنها علاوه بر حضور در عرصه داخلی در عرصه‌های جهانی نیز نقش داشته باشند، بنابراین طرح یک فوریتی برای کمک به توسعه شهرک‌های کشاورزی و رفع موانع تنظیم و به مجلس ارائه شده که در حال بررسی این موضوع هستند.