خدمات متفاوت «اپلیکیشن ایوا»  در حوزه بانکی

محمدعلی محمودزاده، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» در خصوص اقدامات ویژه در اپلیکیشن ایوا، گفت: تمام امضاهای دیجیتال تا پیش‌ازاین انکارپذیر بودند، اما مقدمات این امضا در بخش نشان بانک اپلیکیشن ایوا، با دریافت تاییدیه‌های هویتی کامل از مشتریان که مورد تایید نهادهای قضایی است، باعث شده تا این امضا انکارناپذیر باشد. وی در ادامه تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در مبحث دریافت احراز هویت مشتریان در خصوص امضای دیجیتال انجام می‌شود، دریافت تصویر مشتری است که در ارتباط زنده مورد پردازش قرار می‌گیرد. به این ترتیب با اقدامات زیربنایی صورت گرفته در اپلیکیشن ایوا، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فرآیند بانکی که اعطای تسهیلات است، به‌صورت الکترونیک و غیرحضوری انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات به‌صورت آنلاین به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، از مردادماه از سوی این شرکت آغازشده، افزود: همچنین تسهیلات دارندگان سهام عدالت را نیز به‌صورت پایلوت شروع کرده‌ایم و در صورت اعلام دولت، امکان ارائه تسهیلات به دارندگان سهام عدالت را نیز داریم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مردادماه که اجرای طرح حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا آغاز شده تا به امروز ۶۵۰هزار فقره تسهیلات به‌صورت کاملا غیرحضوری با بهره‌گیری از اپلیکیشن ایوا به متقاضیان پرداخت ‌شده است. محمودزاده همچنین افزود: البته برای ارائه تسهیلات، سفته و تمبر نیاز است که برای رفاه حال مشتریان خود، صدور تمبر و سفته را نیز به‌صورت الکترونیکی طراحی کرده‌ایم. وی در ادامه از ایجاد بخش‌های جدید در اپلیکیشن ایوا خبر داد و یادآور شد: در این اپلیکیشن به‌تازگی بخش جدیدی به نام «نشان بانک» یا «ملی‌شو» که نسخه دیجیتالی بانک ملی است، ایجادشده که بخش‌های مختلفی مانند پرداخت و دریافت پول از طریق کیوآرکد را شامل می‌شود. در این راستا، تاکنون با سه فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای رایزنی شده تا برای دریافت و پرداخت پول نیازی به ارائه کارت ‌بانکی نباشد.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در ادامه تصریح کرد: با سرویس نشان بانک، تمام اقداماتی که مشتریان با حضور در شعب بانک ملی و به‌صورت حضوری انجام می‌دادند، از طریق اپلیکیشن ایوا امکان‌پذیر خواهد بود و این حتی شامل خدمات انحصاری بانک ملی نظیر دریافت عوارض خروج از کشور و خلافی نیز می‌شود. وی با تاکید بر این موضوع که برای حفظ امنیت حساب‌های مشتریانمان پیش از توسعه خدمات، به فکر افزایش کیفی و امنیت هستیم، اضافه کرد: از دیگر اقدامات جذابی که این اپلیکیشن به مشتریان ارائه می‌دهد، شعبه مجازی پلیس + ۱۰، دفاتر مجازی خدمات قضایی، سرویس‌های حوزه بیمه و بورس، ارائه خدمات در حوزه پیشخوان دولت، دریافت تاییدیه تحصیلی و ارائه برخط نرخ ارز است؛ موضوعاتی که در این روزهای سخت کرونایی، از تردد بسیار مشتریان‌ در سطح شهرهای محل زندگی و اتلاف وقت زیاد آنها، جلوگیری می‌کند.

محمودزاده در پایان از ایجاد کمپین ای ساین برای دریافت امضای دیجیتال خبر داد و گفت: برای ایجاد تحول در بانکداری دیجیتال، نیاز به امضای دیجیتال بوده و اگر بانکی بتواند به یک‌میلیون امضای دیجیتال برسد، می‌تواند مجوز بانکداری دیجیتال را کسب کند و ما امید بسیاری داریم تا بتوانیم به این تعداد دست ‌یابیم.