تعدیل نیرو در جنرال الکتریک

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، با وجود صدور اجازه پرواز برای هواپیمای ۷۳۷ مکس شرکت هواپیماسازی بوئینگ بعد از ۲۰ ماه زمین‌گیر بودن و اخبار دلگرم‌کننده در مورد پیشرفت در زمینه واکسن کووید-۱۹، اما هنوز انتظار می‌رود مشکلات صنعت هواپیمایی در سال ۲۰۲۱ همچنان ادامه داشته باشد. کاهش مشاغل و تعدیل نیروی بیشتر جدیدترین ضربه‌ای است که به صنعت هواپیمایی وارد می‌شود. شرکت جنرال الکتریک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «درحالی‌که ما همچنان به نظارت دقیق بر شرایط بازار ادامه می‌دهیم، در حال بررسی طیف وسیعی از گزینه‌ها برای همسان‌سازی مناسب کسب‌وکار خود با روند بهبود شرایط و واقعیت‌های صنعت هواپیمایی در جهان هستیم.» این صنعت به خاطر شیوع همه‌گیری ویروس کرونا تحت تاثیر شدید قرارگرفته است. به‌تازگی جان اسلاتری، رئیس واحد هوانوردی شرکت جنرال الکتریک در یک پیام ویدئویی گفت یکی از گزینه‌هایی که این شرکت برای مقابله با شرایط موجود در اختیار دارد، کاهش بیشتر مشاغل است.

جنرال الکتریک یک شرکت آمریکایی چندملیتی است که از مجموعه شرکت‌های مختلفی تشکیل‌شده است. دفتر مرکزی آن در بوستون مستقر است. این شرکت در ماه مه، با اشاره به برنامه‌های بلندمدت شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر کاهش ناوگان هوایی خود به دلیل شیوع همه‌گیری، اعلام کرده بود در سال ۲۰۲۰ میلادی در نظر دارد نیروی کار واحد هوانوردی خود را در سراسر جهان تا ۲۵ درصد، حدود ۱۳ هزار شغل کاهش دهد.

طی سه‌ماهه منتهی به پایان سپتامبر، جنرال الکتریک حدود ۲۰ درصد از نیروی کار در بخش هوانوردی خود را کاهش داد و نزدیک به یک میلیارد دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد «به‌طور فعال» بر روند و سرعت بهبود تقاضا نظارت می‌کند تا اطمینان حاصل کند که با شرایط بازار در آینده هماهنگ است.

درآمد واحد هوانوردی شرکت جنرال‌الکتریک که بزرگ‌ترین واحد این شرکت است، در سه‌ماهه سوم سال جاری ۳۹ درصد کاهش یافت، درحالی‌که سفارش‌های هواپیما در این مدت بیش از ۵۰ درصد افت کرد و سقوط ۶۰ درصدی در تقاضا برای موتورها و خدمات این شرکت را به همراه داشت.

واحد هوانوردی شرکت جنرال الکتریک برای شرکت‌های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس موتور تولید می‌کند. پیش‌تر، این شرکت به دلیل زمین‌گیر شدن هواپیماهای ۷۳۷ مکس شرکت بوئینگ با مشکل روبه‌رو شده بود.