رونق فراتر از انتظار در «مک‌دونالد»

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مک‌دونالد در گزارش درآمد ۳‌ماهه خود اعلام کرد با تبلیغات انجام‌شده موفق شده است مشتریان در ایالات‌متحده را به رستوران‌های خود بازگرداند که این موضوع باعث شده است درآمد این غول رستوران‌های زنجیره‌ای بیش از تخمین تحلیلگران قرار بگیرد.

ارزش سهام این شرکت در مرحله پیش‌گشایش ۶/ ۳ درصد افزایش یافت.

بر اساس بررسی تحلیلگران شرکت ریفینیتو، درآمد شرکت مک‌دونالد، انتظارات وال‌استریت را پشت‌سر گذاشته است. درآمد هر سهم مک‌دونالد به ۲۲/ ۲ دلار رسید که فراتر از ۹۰/ ۱ دلاری است که توسط وال‌استریت تخمین زده‌شده بود و درآمد حاصل از فروش این شرکت نیز به ۴۲/ ۵ میلیارد دلار رسید، در صورتی‌ که وال‌استریت پیش‌بینی کرده بود ۴/ ۵ میلیارد دلار باشد.

این غول فست‌فود درآمد خالص فصل سوم مالی خود را ۷۶/ ۱ میلیارد دلار یا به‌عبارتی ۳۵/ ۲ دلار برای هر سهم گزارش کرد. درحالی‌که درآمد مک‌دونالد در مدت مشابه سال قبل ۶۱/ ۱ میلیارد دلار یا به‌عبارتی ۱۱/ ۲ دلار برای هر سهم گزارش ‌شده بود.

فروش جهانی ۳ماهه این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲/ ۲ درصد کاهش یافت، اما در این گزارش آمده است که فروش مک‌دونالد در ایالات‌متحده به مدد تبلیغات خوب و ارائه مک‌ناگت تند برای مدت محدود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/ ۴ درصد رشد داشته است.

مک‌دونالد اعلام کرد تا زمانی‌که همه‌گیری ویروس‌کرونا ادامه داشته باشد، این شرکت انتظار دارد با محدودیت‌هایی در بازارهای مختلف مواجه شود. محدودیت‌های جدید در هفته‌های اخیر، مانند تعطیلی اجباری سالن‌های غذاخوری در برخی از بازارهای مهم بین‌المللی این شرکت مانند فرانسه، آلمان، انگلستان و کانادا میزان فروش آن را تحت‌تاثیر قرار داده است.

مک‌دونالد تصریح کرد که در نظر دارد در سال‌جاری ۶/ ۱ میلیارد دلار برای بهبود کسب‌وکار خود هزینه سرمایه‌ای صرف کند. از این میزان حدود ۸۵۰ میلیون دلار صرف کسب‌وکار آن در داخل آمریکا می‌شود که حدود نیمی از این مبلغ صرف ارتقای حدود ۹۰۰ رستوران خواهد شد. این شرکت پیش‌بینی کرده است حدود ۹۵۰ رستوران جدید نیز افتتاح کند که حدود ۲۷۰ مورد از آنها در مکان‌های جدیدی در ایالات‌متحده و در بازارهای بین‌المللی شامل فرانسه و انگلستان خواهد بود. انتظار می‌رود در سال‌جاری میلادی حدود ۴۰۰ رستوران جدید در چین به تعداد رستوران‌های قبلی اضافه شود.

در کل، این شرکت انتظار دارد تا پایان سال‌جاری میلادی تعداد رستوران‌های جدید مک‌دونالد به حدود ۳۰۰ مورد افزایش یابد. پیش‌تر مک‌دونالد اعلام کرده بود که حدود ۲۰۰ رستوران را در آمریکا تعطیل خواهد کرد که بیش از نیمی از آنها، رستوران‌هایی هستند که در داخل فروشگاه‌های والمارت واقع ‌شده‌اند و از فروش کمتری برخوردار هستند.