به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از وب‌سایت بلومبرگ کوینت، این غول خودروسازی به دنبال آغاز همکاری است حتی باوجود اینکه روند ثبت کسب‌وکار تولید وسایل نقلیه آن به‌عنوان یک واحد جداگانه آغاز شده است.

پیش‌تر در سال‌جاری، هیات‌مدیره این شرکت تشکیل‌ یک ‌نهاد مستقل را که میزبان کسب‌وکارهایی نظیر تولید وسایل نقلیه برقی از طریق انتقال دارایی‌های مربوطه، مالکیت معنوی و کارکنان به‌طور مستقیم خواهد بود اعلام کرده بود.

شایلش چاندرا، رئیس واحد کسب‌وکار وسایل نقلیه تاتاموتورز می‌گوید: «کل هدف ایجاد شرکت‌ فرعی آن است تا به‌طور فعالی به دنبال یک شریک جدید باشیم چراکه این‌یک واقعیت برای همه ما است که یک همکاری می‌تواند پتانسیل بزرگ‌تری را در دهه آتی آزاد کند که قرار است محل سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در حوزه فناوری‌های نوین و مقررات باشد.»

این همکاری‌ها همچنین می‌تواند موجب کاهش چرخه عمر محصولات و ارتقای تعدد معرفی محصولات جدید باشد. او افزود: «تمامی اینها نیازمند سرمایه‌گذاری‌های عظیم و نیز چابکی و انعطاف است؛ بنابراین ما به‌طور فعالانه‌ای در این مسیر حرکت می‌‌کنیم.» او یادآور شد درحالی‌که روند ایجاد شرکت‌های فرعی مستقل آغاز شده است، تاتا همراه با ایجاد دارایی‌ها و ظرفیت‌ها در ایجاد شرایط برد-برد برای هر دو طرف، به دنبال یک شریک جدید است.

او در مورد بازه زمانی موردنظر تاتا در به سرانجام رساندن این دو طرح نیز گفت: «هیچ بازه زمانی در این موارد وجود ندارد. هم در مورد ایجاد شرکت قانونی مستقل و جدید و هم در راستای جذب یک شریک ما فعالیت خود را به‌طور فعالی ادامه خواهیم داد.»