شرکت امبرائر برزیل که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان هواپیماهای تک‌راهرو در جهان است شرکتی با نام ایو را برای توسعه خودروهای هوایی راه‌اندازی کرده است. طراحی یک خودروی پرنده شهری که برقی است در مرکز تحقیقات امبرائر برزیل آغاز شده و قرار است طی چهار سال به نتیجه برسد. در این خودرو پرنده، نرم‌افزاری خاص برای هدایت ترافیک هوایی شهری هم توسعه پیدا کرده است. این شرکت یکی از شرکای اوبر برای توسعه خودروهای پرنده است. اوبر در کنار هیوندایی فعالیت گسترده‌ای را برای توسعه تاکسی هوایی آغاز کرده و حالا امبرائر برزیل هم بخشی از این برنامه است. آنچه در فیلم‌های سینمایی دیده می‌شد و سفرهای فضایی در حال شروع شدن هستند، البته این سفرها فعلا در مدارهایی بسیار نزدیک به زمین انجام خواهد شد. ویرجین گلکتیک برای اولین پرواز فضایی زیرمداری فضاپیمای «اسپیس‌شیپ دو» از مرکز فضایی آمریکا (Spaceport America) در نیومکزیکو آماده می‌شود. ویرجین گلکتیک قصد دارد پرواز آزمایشی «اسپیس‌شیپ دو» را که یک فضاپیمای مسافری است، به‌زودی انجام دهد. این فضاپیما با یک هواپیمای مخصوص تا ارتفاعی بالاتر از سطح پرواز معمول، حمل می‌شود و پس از آن موتورهای فضاپیما برای اوج‌گیری به سمت مرزهای فضا روشن می‌شود. فضای داخل این فضاپیما برای سفرهای تجاری گران‌قیمت فضایی برای ثروتمندانی که تقاضای این سفر را دارند آراسته شده است. کاوشگر تیان‌ون یک چین که در راه مریخ است در این مسیر از خود یک عکس سلفی گرفت. در این فضاپیما یک دوربین کوچک واید در نظر گرفته شده است که از اعماق فضا عکس‌های سلفی از این ماموریت فضایی می‌گیرد.

این فضاپیما به فاصله حدود ۳۰ میلیون کیلومتری زمین نزدیک شده است. کاوشگر تیان‌ون یک برنامه بلندپروازانه چینی‌ها برای رسیدن به سطح مریخ است.این فضاپیما حدودا بهمن ماه امسال به مدار مریخ می‌رسد و چند ماه بعد فعالیت خود را برای نشستن روی سطح مریخ آغاز خواهد کرد. مریخ‌نورد چینی یک خودروی شش چرخ است.

 خودرو پرنده هیوندایی

همچنین خبر می‌رسد که خودرو پرنده هیوندایی قرار است تا سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود، این خودرو که با همکاری شرکت اوبر توسعه پیدا کرده است، می‌تواند به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در هنگام پرواز برسد و حدود ۶۰۰ متر هم ارتفاع پروازی داشته باشد.این خودرو پرنده برقی است و با یکبار شارژ می‌تواند ۱۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.هیوندایی قصد دارد از سال ۲۰۳۵ به بعد این خودرو پرنده را کاملا خودران کند. این خودرو پرنده 6 نفر ظرفیت دارد.