فعالیت علی‌بابا در بازار گردشگری ادامه دارد

 تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی کرونا در علی‌بابا

مدیر روابط عمومی علی‌بابا در این راستا با بیان اینکه از ابتدای بحران کرونا تاکنون اطلاع‌رسانی‌های لحظه‌ای درباره این بیماری و حوزه‌های تحت تاثیر آن با تشکیل کمیته ارتباطی کرونا را انجام می‌دهند، می‌گوید: در این مدت قوانین، قواعد، محدودیت‌های سفرهای هوایی و زمینی و پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه پروتکل‌های سفر با انواع وسایل نقلیه را به‌صورت لحظه‌ای در مجله اینترنتی سفر و گردشگری علی‌بابا منتشر کرده‌ایم.

حامد ابراهیمی با اظهار اینکه مجله اینترنتی سفر و گردشگری علی‌بابا ماهانه ده‌ها هزار بازدیدکننده دارد، ادامه می‌دهد: همچنین به‌طور مداوم این اطلاع‌رسانی‌ها در دیگر رسانه‌های پرمخاطب علی‌بابا همچون اینستاگرام و توییتر نیز منتشر می‌شود؛ به این ترتیب سعی کردیم مانع بروز مشکلات برای مشتریانی شویم که از محدودیت‌های جدید، شرایط و مدارک لازم برای سفر به مقاصد مختلف بی‌خبر بودند.

  تدوین کتابچه‌ای از پروتکل‌های بهداشتی و سفر توسط علی‌بابا

وی همچنین از تدوین کتابچه‌ای به نام «راهنمای کامل پروتکل‌های بهداشتی سفر در روزهای کرونا» توسط علی‌بابا خبر می‌دهد و تصریح می‌کند: همه پروتکل‌های بهداشتی و سفر را در قالب کتابچه‌ای منتشر کرده‌ و در اختیار مشتریانی قرار می‌دهیم که قصد سفر دارند. در کنار رویکرد آموزشی و اطلاع‌رسانی،‌ علی‌بابا اقدامات اجرایی را نیز در دستور کار خود قرار داده است. ابراهیمی در این زمینه با بیان اینکه حدود دو هفته پیش با همکاری یکی از شرکت‌های حوزه سلامت و بهداشت، تونل ضدعفونی در ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد راه‌اندازی کرده‌اند، توضیح می‌دهد: ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد برای این انتخاب شد که پرترددترین ترمینال این فرودگاه به‌شمار می‌رود.

 انجام تست PCR در منزل مشتریان علی‌بابا که عازم خارج از کشورند

مدیر روابط عمومی علی‌بابا انجام تست PCR کرونا در منزل مسافران عازم به مقاصد خارج از کشور را یکی دیگر از اقدامات علی‌بابا در راستای مسوولیت اجتماعی خود بیان می‌کند و می‌گوید: این خدمت با همکاری آزمایش آنلاین به همه کاربرانی ارائه می‌شود که قصد سفر به خارج از کشور دارند؛ بر این اساس نمونه‌گیری‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منزل یا محل کار افراد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نمونه‌ها به آزمایشگاه مورد تایید شرکت هواپیمایی مسافر برده می‌شود، ادامه می‌دهد: پس از ۲۴ ساعت نتیجه آزمایش به محل استقرار فرد ارسال می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه هزینه تست بر مبنای قیمت متعارف در مراکز درمانی کشور است، تاکید می‌کند: با این تفاوت که مشتریان علی‌بابا می‌توانند این تست را با ۵۰ هزار تومان تخفیف بدهند؛ ضمن اینکه ریسک ابتلا به ویروس با مراجعه به مراکز درمانی را کاهش خواهد داد.

به‌گفته وی، این طرح تا زمانی که برای سفر خارجی انجام تست PCR الزامی باشد، در دسترس کاربران علی‌بابا خواهد بود.

 طرح تشویقی دریافت خدمات و مشاوره پزشکی با خرید از علی‌بابا

مدیر روابط عمومی علی‌بابا علاوه ‌بر این خبر می‌دهد: با شیوع موج سوم کرونا با همکاری دکتر ساینا به مشتریانی که به‌مدت دو هفته از علی‌بابا خرید کنند، کد ۱۰۰ درصدی استفاده از خدمات پزشکی را می‌دهیم؛ به این ترتیب این دسته از مشتریان می‌توانند در سفر خود به‌صورت چت، ویدئو کال و تماس صوتی با پزشک متخصص ارتباط داشته باشند.

آن‌گونه که ابراهیمی می‌گوید، این برنامه از هفته گذشته آغاز شده است و تا یک هفته دیگر نیز ادامه خواهد داشت؛ البته کدهای اختصاص داده شده به مشتریان تا پایان سال ۹۹ اعتبار دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه اقدامات انجام شده در راستای مسوولیت اجتماعی علی‌بابا و مشتری‌مداری است، توضیح می‌دهد: باتوجه ‌به احتمال پیش آمدن سفرهای ضروری، این خدمات را برای اطمینان خاطر مشتریان و حفظ سلامت آنها انجام می‌دهیم که هیچ‌گونه هزینه مازادی برای مشتریان علی‌بابا دربر نخواهد داشت.