جت بلو در خانه تست کرونا می‌گیرد

این شرکت هواپیمایی با انتشار خبری اعلام کرد که گزینه قابل اعتماد آزمایش در خانه را برای راحتی مشتریانی که خواهان آسودگی خیال هستند در دسترس قرار داده است. در ضمن کسانی که قبل از ورود به برخی از ایالت‌ها و کشورها ملزم به ارائه نتیجه آزمایش کووید-۱۹ هستند می‌توانند این آزمایش را در خانه انجام دهند تا پس ورود به آن مقاصد نیاز به قرنطینه اجباری نداشته باشند.

این شرکت هواپیمایی که مدت‌های مدیدی است بیشترین پروازهای بدون‌توقف از بوستون به شهرهای مختلف در ایالات‌متحده، کارائیب و آمریکای مرکزی را بر عهده دارد، به‌طور مداوم در حال به‌روز کردن تغییرات نیازمندی‌های سفر و محدودیت‌های اعمال شده در مقاصد مورد نظر است.

شرکت هواپیمایی جت‌بلو اعلام کرد، این فرایند شامل آزمایش بزاق در خانه است که از طریق تماس ویدئویی آنلاین با شرکت والت‌هلث انجام می‌شود. یک نفر از شرکت والت‌هلث بر روند کار نظارت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مشتری نمونه‌گیری خود را به درستی انجام می‌دهد. نمونه ارائه‌شده توسط مشتری یک شبه به یک آزمایشگاه ارسال می‌شود که نمونه را پردازش و تجزیه و تحلیل می‌کند و جواب نتایج را در ۷۲ ساعت یا کمتر ارائه می‌دهد.

بنا بر اعلام جت بلو، این آزمایش مطابق با استانداردهای پزشکی انجام می‌شود که بسیاری از ایالات‌آمریکا و دیگر کشورها آن را قبول دارند و در صورت منفی بودن جواب نیازی به انجام قرنطینه اجباری وجود نخواهد داشت.

جوانا گراگتی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل جت بلو گفت: با بازگشایی مناطق بیشتر، بسیاری از آنها برای اجازه ورود نیاز به نتایج آزمون خواهند داشت. اکنون با داشتن گزینه‌های آسان‌‎تر آزمایش، شرایط وضع شده برای سلامت ممکن است عامل بازدارنده‌ای برای سفر نباشد، اما سلامت عمومی و آرامش روانی بیشتری را با کمترین دردسر فراهم می‌کند. آزمایش کووید-۱۹ توسط شرکت والت‌هلث برای هر نفر ۱۵۰ دلار هزینه دارد. شرکت جت‌بلو اعلام کرد والت‌هلث صفحه اختصاصی برای مشتریان جت بلو ایجاد کرده است که این امکان را فراهم می‌کند که با کد تایید جت‌بلو برای آنها این آزمایش با تخفیف ارائه شود.