به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، محمدرضا عرب‌زاده، مدیرعامل شرکت آرین گلوکز در رابطه با فعالیت این شرکت گفت: فعالیت شرکت آرین گلوکز با تولید شربت گلوکز شروع شد و در حال حاضر علاوه بر شربت گلوکز، محصولاتی نظیر شربت دکستروز، مالتودکسترین، نشاسته و گلوتن گندم نیز به محصولات شرکت اضافه ‌شده است. محمدرضا عرب‌زاده در خصوص روش تولید نشاسته و گلوتن گندم گفت: این شرکت از آرد گندم در جهت تولید نشاسته و گلوتن استفاده می‌کند. آرد گندم با آب مخلوط شده و خمیر حاصل پس از شست‌وشو با آب به دو محصول نشاسته و گلوتن گندم یا همان پروتئین گیاهی، تبدیل می‌شود و هرکدام از این محصولات پس از انجام مراحل تصفیه در خشک‌کن‌های مخصوص خشک و بسته‌بندی می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: پودر گلوتن که پروتئین گیاهی آرد گندم است در صنایع بیکری (نان‌پزی) مثل نان‌های حجیم، ماکارونی، صنایع گوشتی مثل تولیدات سوسیس و کالباس، صنایع دام و طیور و آبزیان به کار می‌رود. مدیرعامل شرکت آرین گلوکز در مورد کاربرد نشاسته پودری گفت: نشاسته پودری نیز علاوه بر اینکه به‌عنوان ماده اولیه در صنایع تولید شیرین‌کننده مثل گلوکز، فروکتوز و مالتوز کاربرد دارد، در صنایع غذایی مثل صنایع گوشت، شیرینی و شکلات، کاغذ، ساختمان، داروسازی و صنایع نفت مصرف می‌شود. او در ادامه افزود: در تولید شیرین‌کننده‌ها از نشاسته، عملا پیوند بین مولکول‌های نشاسته توسط اسید یا آنزیم‌های خاص و حرارت شکسته شده و پس از انجام مراحل تصفیه، تخلیص و تلغیظ شیرین‌کننده‌های مختلف مانند گلوکز، فروکتوز، مالتوز، دکستروز، مالتودکسترین و... تولید می‌شود. با تغییر نوع آنزیم و تغییر فرآیند تولید می‌توان شیرین‌کننده‌های مختلف بالا را تولید کرد که در صنایع شیرینی و شکلات، نوشابه، تولید الکل و داروسازی، غذای کودک، پودرهای ورزشی و... از آن استفاده می‌شود.

عرب‌زاده در مورد مشکلات در تولید توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، تولیدکنندگان در تامین سرمایه به مشکل خوردند که خود باعث توقف و کاهش تولید شده است. انرژی تولیدکننده پشت درهای مسوولان هدر می‌رود و هیچ کمکی در این خصوص با توجه به بوروکراسی اداری موجود انجام‌ نشده است. وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید تاکید کرد: هدف‌گذاری در سال جدید انجام‌شده و برای رسیدن به این هدف باید برنامه‌ریزی دقیق انجام و مولفه‌های موردنیاز جهت انجام این تغییر مدنظر قرار گیرند. برای ایجاد تغییر، نیاز به تغییر تفکر و تغییر مدیرانی که سال‌هاست فقط جابه‌جا می‌شوند و من به آنها مدیران خسته می‌گویم و همسو نیستند، داریم زیرا با همان مدیران و با همان تفکر جهشی ایجاد نمی‌شود. سازمان‌ها و اداراتی که با تولید در ارتباط هستند و خدمات به شرکت‌ها ارائه می‌دهند یا در ارتباط با تولید هستند مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره امور مالیاتی، تامین‌اجتماعی، اداره کار، استاندارد، مسوولان استانی، شهرک‌های صنعتی، اداره گاز و برق و ... باید این موضوع را بدانند که در شرایط تحریم سخت باید تصمیمات دقیق و سریع و حمایتی صحیح در خصوص تولید گرفته شود. زمانی که هرروز یک مشکل جدید برای تولیدکننده ایجاد کنند یا اینکه برای یک تصمیم مدت‌های مدید بین ادارات و جلسات و کمیسیون‌ها تولیدکننده را معطل کنند و با همان روش‌های تکراری و قبلی با تولید برخورد کنند هیچ اتفاقی درروند تولید کشور پیش نخواهد آمد.