به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری اسپیس نیوز، در میان محموله‌های بارگیری شده در یک فضاپیمای مخصوص حمل بار «سیگنوس» که به شرکت نورثروب گرومن تعلق دارد و قرار است در تاریخ ۲۹ سپتامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شود، ۱۰ بطری کرم صورت شرکت «استی لادر» نیز قرار دارد.

شرکت استی لادر، یک شرکت لوازم‌آرایشی و بهداشتی چند ملیتی-آمریکایی است که‌ پس از شرکت‌های لورئال، پروکتر اند گمبل و یونیلیور در رتبه چهارم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی جهان قرار دارد. این شرکت در زمینه تولید انواع محصولات آرایشی، عطر، رنگ مو و سایر محصولات بهداشتی و آرایشی فعالیت می‌کند.  قرار است در کیوپولای ایستگاه فضایی بین‌المللی از بطری‌های کرم صورت شرکت استی لادر با کره زمین در پس زمینه آنها تصویربرداری انجام شود و استی‌لادر این تصاویر را در کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده خواهد کرد.

کیوپولای، یک رصدخانه و محیط کار را برای خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی فراهم می‌کند تا بتوانند هدایت ابزار کنترل کننده را انجام دهند، در عین حال یک  دید عمومی و مشاهده کلی از کره زمین، اجرام آسمانی و دستگاه‌های پشتیبانی را در اختیار خدمه قرار می‌دهد. نام کیوپولای از یک کلمه ایتالیایی به معنای «گنبد» گرفته شده است.

استفان دلا فاوری، رئیس گروه شرکت‌های استی لادر، در جلسه توجیهی رسانه‌ایی ناسا در مورد محصول این شرکت که در محموله فضاپیمای سینگوس قرار دارد و به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌شود گفت: «ممکن است شما بپرسید که چرا ما به عنوان یک شرکت لوازم آرایشی و زیبایی علاقه داریم محصول خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کنیم. ما همیشه به دنبال عبور از مرزها و دستیابی به پیشرفت‌های بعدی هستیم. ما واقعا به طرز باورنکردنی از کاری که ناسا برای کنترل مرزهای اکتشافات فضایی انجام می‌دهد الهام گرفته‌ایم و نسبت به علم و نوآوری نیز متعهد هستیم.»

دلا فاوری گفت که این تصاویر به عنوان بخشی از «داستان مهیجی که در حال ساختن آن هستیم مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ما این سفر فضایی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک خواهیم گذاشت.» وی در مورد ماهیت داستان توضیح بیشتری نداد. بهار سال آینده بطری‌ها به زمین بازگردانده می‌شوند و این شرکت ممکن است یکی از آنها را برای امور خیریه به حراج بگذارد.

فیل مک آلیستر، مدیر توسعه پروازهای فضایی تجاری در ناسا گفت که فضانوردان ناسا از لوازم آرایشی در کیوپولای عکس‌برداری خواهند کرد، اما خودشان در تصاویر نخواهند بود. شرکت استی‌لادر برای حمل بطری‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی، انجام عکاسی و بازگرداندن بطری‌ها، تقریبا مبلغ ۱۲۸ هزار دلار به ناسا پرداخت خواهد کرد.