در این ‌بین با توجه به وقوع حوادث ساختمانی بسیار در کشور، زمان آن رسیده که به مساله ایمنی برق در ساخت‌وسازها توجه جدی‌تری شود و ایمنی فقط در استفاده از پوشش و لباس مناسب خلاصه نشود. به‌بیان‌دیگر باید به استانداردها و اصول ایمنی به‌ویژه ایمنی برق در ساختمان اهمیت بیشتری داد و آن را کاملا جدی گرفت.

در همین راستا حسام‌الدین توکلی، مدیرعامل شرکت لنا یزد گفت: شرکت ساخت تجهیزات برقی لنا یزد در سال 1376 به‌منظور تولید تابلوهای برق فشار ضعیف و فشار متوسط با ظرفیت سالانه به ترتیب 6 هزار و 300 سلول و همچنین تولید باسداکت با حجم سالانه 10 هزار متر تاسیس و در سال 1381 به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در حال حاضر شرکت لنایزد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی کویر تولیدکننده تابلوهای فشار ضعیف تحت لیسانس شرکت لگراند فرانسه بوده و تولید تابلوهای برق فشار متوسط کمپکت را تحت لیسانس شرکت RB ایتالیا به تولید انبوه رسانده است؛ در ضمن تولید باسداکت‌های فشار ضعیف و فشار متوسط تحت لیسانس شرکت مگابار ایتالیا ازجمله فعالیت‌های این شرکت در راستای تبلور صنعت و تولید ایرانی و ملی است. علاوه بر این احداث کارخانه این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی شهرک صنعتی خضرآباد یزد مزایای بسیاری در خصوص تسهیل و سرعت در ارسال تولیدات و نیز کاهش هزینه‌های مالیاتی را دربر داشته است.

توکلی با بیان اینکه  در حال حاضر ظرفیت تولیدی تابلوهای فشار ضعیف بیش از 3 هزار سلول و تابلوهای فشار متوسط 800 سلول است، افزود: ظرفیت تولید باسداکت در این شرکت به 150 هزار و 100 متر در سال افزایش‌یافته و به سبب بهره‌گیری از تکنولوژی به‌روز در محصولات و سایر مزایای رقابتی پروژه‌های در دست اجرا این مجموعه رو به افزایش بوده و کارکرد سازمان را با حداکثر توان و ظرفیت رقم‌زده است؛ به‌گونه‌ای که به‌منظور جوابگویی به نیاز بازار ناگزیر از افزایش فضای کارخانه تا 3 برابر و اضافه کردن نوبت‌های کاری شده‌ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت لنا یزد، مطالعه بازار و کشف نیازهای مشتریان، خلاقیت متخصصان این شرکت در بخش تحقیق و توسعه، استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و برتر دنیا، وجود آرشیو کاملی از تایپ تست‌های انجام‌شده در معتبرترین آزمایشگاه‌های اروپایی و خدمات‌رسانی دقیق، به‌موقع و سریع همراه باقیمت مناسب از مشخصه‌های مهم مولفه‌های توانمندی این شرکت است. وی خاطرنشان کرد:170 نفر به‌صورت مستقیم در دفتر مرکزی تهران و کارخانه و دفاتر نمایندگی و به‌صورت غیرمستقیم با احتساب پیمانکاران مشغول در سازمان حدود 250 نفر در شرکت لنا مشغول کار هستند.

توکلی بابیان اینکه این شرکت صادراتی به کشورهای عراق و سوریه از طریق تامین تابلوهای برق و باسداکت داشته است، افزود: توسعه هرچه سریع‌تر فضای فیزیکی کارخانه، خرید ماشین‌آلات تولیدی، افزایش ظرفیت تولیدی موردنظر و افزایش سهم بازار ازجمله برنامه‌های پیش رو و در راستای جهش تولید این شرکت است. به گفته وی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکلات صنعت این کشور، واردات محصولات مشابه خارجی با وجود نمونه داخلی محصول و عدم نظارت گمرک برای جلوگیری از واردات است، علاوه بر این ورود برخی برندهای نامرغوب به وندورلیست سازمان‌ها و ارگان‌ها، شرایط تحریم و تبعات آن و سایر شرایط مرتبط با بیمه، مالیات و خدمات بانکی ازجمله مشکلات این واحد تولیدی است.

 توکلی تصریح کرد: از شرکت‌های دولتی انتظار می‌رود با توجه بیشتر به واحدهای صنعتی و تولیدی خصوصی، اشتغال‌زایی بیشتری را در این شرکت‌ها رقم بزنند تا شاهد حمایت‌های روزافزون دولت نسبت به تولیدکنندگان داخلی باشیم.