در جلسه مجمع وزیر امور اقتصاد ی و دارایی با تاکید براینکه باید بانک مسکن به تامین مالی مسکن متمرکز شود، گفت: بانک مسکن می‌تواند با تعریف روش‌های متنوع و تعمیق حضور خود در اقتصاد، طلایه دار خروج از رکود باشد.

وی در توصیه دیگری به بانک مسکن اعلام کرد: باید بانک به یک مجموعه  چابک و کم‌هزینه تبدیل شود و لازمه آن، این است که تحولات درونی متحول شود.

وی تصریح کرد: بانک مسکن باید در حوزه تامین مالی از تمام روش هایی که در دنیا مرسوم است بهره بگیرد. جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی برای تامین مالی چند طرح این وزارتخانه داشتیم که در آن جلسه، بانک مسکن محور تامین مالی بود، بنابراین باید بانک به گونه‌ای تقویت شود تا از محل بازار سرمایه بتواند تامین مالی کند که یکی از ابزارهای آن صندوق پروژه است.

مدیران بانک مسکن بابت گزارشی که تهیه شد زحمت زیادی کشیدند و مدیران بانک با انگیزه برخورد کردند، اما رسالت بانک مسکن هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم سنگین است و باید با یک ساختار خاص، اقدامات اساسی و بنیادی به این اهداف برسیم تا گرفتار روزمرگی نشویم. برای بانک‌های تخصصی روزمرگی سم است.

به گزارش «هیبنا» وی  تاکید کرد: ما اگر همین مسکن را به منزله زنجیره تامین نگاه کنیم می‌بینیم که باید متکفل یک مجموعه باشیم نه فقط ساخت یک واحد مسکونی. چه بسا فعالیت‌های پیشین و پسین مسکن می‌تواند نقش مهمی ‌در تحقق اهدافی که بانک مسکن بر عهده دارد، داشته باشد و این نقطه آغاز و پایان برای تحقق اهداف بانک دیده شود. مقدمات تحقق این اهداف این است که خود بنگاه این ویژگی‌ها را داشته باشد. وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ارزش تحقق اهداف به اجرای آنها نیست، بلکه به آثار آنها است، گفت: برخی اقدامات و تصمیمات می‌تواند یک بنگاه را دانش‌بنیان کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اگر بخش مسکن از تحرک لازم برخوردار شود با وابستگی این بخش به حداقل ۶۵ صنعت و به تعبیری حدود ۱۲۰ صنعت می‌تواند یک پیام برای تحول بخشی اقتصاد کشور باشد.

دژپسند گفت: بانک مسکن می‌تواند با تعریف روش‌های متنوع و تعمیق حضور خود در اقتصاد طلایه‌دار خروج از رکود باشد؛ اتفاقا می‌تواند روش‌هایی را با استفاده از تجربیات دنیا به کار بگیرد تا منشا آثار پمپاژ نقدینگی به کشور نباشد.

وی گفت: نباید به بانک مسکن به مثابه صندوقی که هر گاه لازم شد دستبرد به آن زده شود، نگاه کرد بلکه باید بتواند منابع را برای تعمیق حضور در اقتصاد، اهرم کند.

پیش‌تر در آماری اعلام شد که بانک مسکن برای ۲۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای امسال تسهیلات پرداخت کرده که از حیث مبلغ ۷۵ درصد رشد نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

همچنین بانک مسکن در ۵ ماه اول امسال ۱۳۲ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت به پروژه‌های باقی‌مانده و در حال ساخت در طرح مسکن مهر پرداخت کرد.