اکنون مانده منابع بانک مهر ایران به ۳۶۰هزار میلیارد ریال می‌رسد. متوسط رشد مانده منابع بانک در چهار سال گذشته بیش از ۷۰درصد در هر سال بوده است.بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول ۱۳ سال فعالیت خود نزدیک به ۷ میلیون و ۸۰۰هزار فقره تسهیلات معادل ۶۹۵هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۱۰ سال ابتدای فعالیت خود، هر ساله بین ۳۰ تا ۴۰درصد رشد منابع داشته ‌است. این بانک در سال ۹۸، حدود ۷۵درصد رشد منابع را ثبت کرده است. این رقم برای سال ۹۷، حدود ۵۵درصد و در سال۹۶، حدود ۸۲درصد بوده است. در همین حال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ابتدای سال‌جاری تا پایان مرداد به یک میلیون نفر معادل ۱۱هزار میلیارد تومان وام پرداخت کرد و علاوه بر آن، ۲۰ درصد نیز رشد منابع را تجربه کرد. همچنین تعداد تسهیلات پرداختی بانک مهر ایران در یک‌سال گذشته یعنی از ابتدای شهریور پارسال تا شهریور امسال به بیش از ۵/ ۲ میلیون فقره رسیده و مبلغ ۲۷۱هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود. در همین مدت تقریبا یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر به جمع مشتریان بانک مهر ایران اضافه شدند و اکنون تعداد مشتریان بانک به ۹ میلیون نفر رسیده است. مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد: قصد داریم تا انتهای سال به ۵/ ۲ تا ۳ میلیون نفر وام پرداخت کنیم که برای پوشش دادن این افراد بین ۲۵ تا ۳۰هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است. تاکنون ۱۱هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و بقیه هم در هفت ماه باقی‌مانده پرداخت خواهد شد.

مرتضی اکبری ادامه داد: وضعیت سال گذشته نیز از لحاظ عملکرد بسیار خوب بود و تقریبا ۲۳هزار میلیارد تومان به بیش از 2 میلیون و ۳۰۰هزار نفر تسهیلات پرداخت شد. امسال هم اگر کرونا نبود، قطعا به 3 میلیون نفر تسهیلات پرداخت می‌شد. وی میزان تسهیلات اعطایی برای حمایت از تولید داخلی را نیز 41 هزار میلیارد ریال اعلام کرد که در قالب تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی به‌عنوان یکی از سیاست‌های کلان اقتصاد کشور مدنظر بانک مهر ایران قرار داشته و در این راستا گام‌های محکمی برداشته شده، بیان کرد: بانک مهر ایران با نهادهای حمایتی تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده و از ابتدای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها تا پایان مرداد سال جاری ۳۲۴هزار و ۱۷۳ فقره به مددجویان کمیته امداد، ۷۷هزار و ۵۴۱ فقره در قالب همکاری با بنیاد برکت، ۲۲هزار و ۴۵۴ فقره در قالب همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ۱۴هزار و ۹۲۳ فقره تسهیلات در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۴۳۶ فقره به مددجویان سازمان بهزیستی و ۱۴۰۰ فقره به شرکت‌های دانش‌بنیان و در قالب همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است. اکبری در همین رابطه افزود: این تسهیلات که مجموعا به ۴۴۸هزار و ۹۲۷ فقره می‌رسد، در راستای حمایت از تولید داخلی پرداخت شده که ارزش آن تقریبا به ۴۱هزار میلیارد ریال می‌رسد.  در عین حال اکبری پیش‌تر نیز از افزایش سرمایه بانک خبر داده بود. در حالی که سال گذشته سرمایه این بانک به 2هزار و500میلیارد تومان افزایش یافته است، مدیر عامل بانک خبر داده که امسال هم به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و موافقت سهامداران و بانک مرکزی، در حال برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه تا 5هزار میلیارد تومانی هستیم. البته هنوز در ابتدای راه قرار داریم. وزیر اقتصاد مقدماتی برای این هدف فراهم کرده است. به پیشنهاد وزیر، در جلسه مدیران بانک‌ها، موافقت مجمع و صدور مجوز از سوی بانک مرکزی، به سوی این هدف گام برمی‌داریم.