یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره،‌ کشف سرمایه‌های هنری کشور است تا جوانان بتوانند از این ظرفیت برای شکوفایی استعدادهای خود در بخش هنر و فیلم‌سازی‌ استفاده کنند.

با توجه به حمایت مجموعه هیات‌مدیره بانک ‌پاسارگاد از جامعه هنرمندان و پرداختن به موضوع مهم تولید و صنعت در کشور از طریق ابزار هنر می‌توان گفت تمامی موسسات مالی و اقتصادی جهان نسبت به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند مسوول هستند و یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در موسسات اقتصادی و بانک‌ها به‌ویژه بانک پاسارگاد، بحث به اجرا رساندن مسوولیت‌های اجتماعی است.

فیلم جدایی نادر از سیمین، یکی از کارهای بانک پاسارگاد در عرصه هنر و فیلم‌سازی بوده که اولین اسکار را برای ایران به ارمغان آورد.

سه جشنواره گذشته در سال‌های ۹۴، ۹۶ و ۹۸ برگزار شد که با استقبال بسیار وسیعی روبه‌رو بود. در جریان برگزاری این سه جشنواره، جوانانی در این مسیر شناسایی شدند که در حال حاضر جزو موفق‌ترین اعضای جامعه هنری و فیلم‌سازی هستند.

خوشبختانه این دوره از جشنواره در حوزه صنعت و اشتغال با آثاری مواجه است که بسیار موفق هستند و به همین دلیل با موافقت مدیریت عامل بانک تصمیم بر برگزاری این جشنواره زودتر از موعد مقرر خواهد بود و تاکید رهبری بر موضوع جهش تولید هم باعث شد تا این جشنواره در ابعاد وسیع‌تری برگزار شود.

به گفته متصدیان، این جشنواره با پنج هدف بنیادی برگزار خواهد شد، به دلیل شرایط کنونی کشور نظیر جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، تنها می‌توان با استناد به قدرت ملی در برابر تحریم‌ها ایستاد و حمایت از تولید و رشد اقتصاد ملی اولین هدف از برگزاری جشنواره است. همچنین انعکاس تلاش‌های عرصه تولید و صنعت از طریق ابزارهای هنری، ایجاد بستری برای شناسایی و بروز استعداد و قابلیت‌های هنری، پشتیبانی و حمایت از تولید با محتوای جذاب و فاخر در زمینه تولید ملی و جلب‌توجه آحاد مردم به نقش ارزنده حمایت از تولید ملی در جهش تولید اقتصادی از دیگر اهداف مهم ما برای برگزاری این جشنواره است.

این جشنواره در بخش‌های مستند و داستانی برگزار می‌شود و آحاد مردم، شرکت‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی و فیلم‌سازان حرفه‌ای و باتجربه و همچنین جوانان بااستعداد و علاقه‌مند مخاطب این جشنواره هستند.

یکی از ویژگی‌های خاص این جشنواره آن است که شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی که در این حوزه کارهای ارزشمند همراه با خلاقیت و نوآوری انجام داده‌اند و حائز دستاوردهایی شده‌اند، می‌توانند با گروه‌های فیلم‌ساز وارد مذاکره شوند و آثار تولیدی خود را به جشنواره ارسال کنند. در حقیقت پیوندی میان جهان هنر و شرکت‌ها و سازمان‌هایی که غرق در کار اقتصادی خود هستند و ناخواسته به انعکاس و بازتاب این فعالیت‌ها از طریق هنر بی‌توجه بوده‌اند، ایجاد خواهد شد.

همچنین حضور  هلدینگ توسعه معدنی خاورمیانه به‌عنوان یکی از فعال‌ترین نمادهای فرابورسی در چهارمین جشنواره فیلم کوتاه پاسارگاد برای نخستین بار، سبب قرار گرفتن تولید در کنار هنر شده است. توسعه معدنی خاورمیانه (میدکو) هم‌اکنون رتبه سوم در تولید کنسانتره سنگ‌آهن ایران و همچنین رتبه سوم تولید گندله کل کشور را در اختیار دارد و این شرکت از زنجیره تأمین و تولید از استخراج معدن تا تولید محصول نهایی بهره‌مند ‌است و پروژه‌های مختلفی در زنجیره فولاد و مس دارد.

هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) تقریبا در ابعاد هلدینگ‌های دولتی بار توسعه اکتشاف، استخراج و تولید محصول را در بخش معدن و صنایع معدنی بر دوش می‌کشد؛ این هلدینگ دارای رتبه سوم بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده گندله سنگ‌آهن در ایران با سهم 17 درصدی از کل ظرفیت تولید گندله سنگ‌آهن در کشور است. همچنین رتبه هفتم بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده آهن اسفنجی در ایران با سهم 6/ 3 درصدی از کل ظرفیت تولید در کشور را دارد. همچنین میدکو رتبه سوم بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن در ایران با سهم 16 درصدی را نیز در اختیار دارد.

از سوی دیگر حدود ۱۷ شرکت تحت پوشش این هلدینگ قرار دارند که عمدتا در رابطه با زنجیره فولاد و مس خدمات می‌دهند؛ ضمن اینکه بخشی در حوزه مهندسی، بخشی در حوزه ساخت صنعتی و بخشی در حوزه پژوهش و نوآوری، ترابری و استخراج مواد معدنی مشغول فعالیت هستند. یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های استخراج مواد معدنی در اختیار هلدینگ میدکو قرار دارد، ازاین‌رو حضور این شرکت در جشنواره یادشده می‌تواند بستری مناسب را برای حضور سایر شرکت‌های تولیدی و معدنی فراهم کند تا بتوانند آخرین دستاوردهای تولیدی خود را در این جشنواره به نمایش بگذارند.