مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه دانش فنی تولید ازن تنها در دست چند کشور بوده، اما اکنون در داخل کشور ساخته می‌شود، ادامه داد: این شرکت علاوه بر تولید انواع دستگاه‌های ازن، ژنراتورهای صنعتی و نیمه صنعتی در راستای بومی‌سازی این فناوری با محوریت گاز ازن را تدوین و راهبری می‌کند.

به گفته علی بهشتی، این شرکت قابلیت تولید دستگاه ازن از ۴۵۰ میلی‌گرم بر ساعت تا ۱۰۰ کیلوگرم بر ساعت را دارد و بنابر نیاز در صنایع مختلف از روش‌های مختلفی برای تولید گاز ازن از جمله پلاسما، UV و کرونا دیس‌شارژینگ استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیاز کشور به فناوری این محصول دانش‌بنیان اکنون در داخل تامین می‌شود، افزود: اهمیت اصلی فناوری ازن این است که از این گاز به عنوان قوی‌ترین اکسیدکننده تجاری موجود در جهان به جای ضدعفونی‌کننده‌های پرخطر و سرطان‌زا مانند کلر، فرمالین، پرمنگنات، متیل برماید و... استفاده می‌شود و نیاز بخش‌های مختلف صنعت به مواد شیمیایی را رفع می‌کند.

بهشتی با بیان اینکه حداقل بیش از ۵۰۰ پروژه در داخل کشور با موفقیت به سرانجام رسیده است، ادامه داد: براساس استاندارد‌های بین‌المللی در جهان، استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها برای تامین سلامتی بسیار ضروری بوده و از عوامل مهم پیشگیری از بیماری‌ها، به‌خصوص بیماری‌های باکتریایی، قارچی، انگلی و دیگر بیماری‌ها است.

مدیرعامل ازن‌سازان پاسارگاد در ادامه، صنایع گوناگون و نظام سلامت و بهداشت را مخاطبان این محصول دانش‌بنیان دانست و گفت: صنایع گوناگونی مانند صنایع غذایی، بسته‌بندی، سردخانه‌ها، گلخانه‌ها، بیمارستان‌ها، استخر‌های شنا، پرورش آبزیان، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین صنایعی که پساب آنها برای محیط زیست خطر جدی محسوب می‌شود مانند صنایع کاغذ، مقوا و کارتن‌سازی، رنگرزی، فاضلاب تمامی‌ کارخانه‌ها و... به ضدعفونی‌کننده‌ها نیازی مبرم دارند.

بهشتی با بیان اینکه تولید این محصول ساخت ایران‌، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، پیشگیری از بروز سرطان را در بر خواهد داشت، ادامه داد: در کشور‌های توسعه‌یافته استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده شیمیایی به دلیل سرطان‌زا بودن ممنوع اعلام شده، اما متاسفانه در کشور ما همچنان این مواد شیمیایی همانند کلر، فرمالین، پرمنگنات، متیل برماید در بخش‌های مختلف صنعت استفاده می‌شود که با جایگزین کردن گاز ازن به جای ضدعفونی‌کننده‌های شیمیایی، حرکتی بزرگ در پیشگیری از بروز سرطان انجام داده‌ایم.