تلاش برای افزایش سودآوری صنعت بیمه

سید محمد کریمی در نشست هم‌اندیشی شورای معاونان فنی شرکت‌های بیمه، پایین بودن ضریب نفوذ بیمه و نرخ‌شکنی‌های غیرمرسوم بازار را مورد اشاره قرار داد و افزود: امیدواریم با نهایی شدن دستورالعمل مناقصات بیمه‌ای در نشست شورای معاونان فنی سندیکا و تصویب، اجرا و ابلاغ آن از مهر سال‌جاری، شاهد ساماندهی صنعت بیمه و افزایش سودآوری آن باشیم.

 وی ایجاد رشته‌های جدید بیمه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی مجلس شورای اسلامی را برای تقویت صنعت بیمه یادآور شد و ابراز امیدواری کرد: با دستورالعمل انضباطی مناسبی که دارای ضمانت اجرایی خوبی هم هست، به زودی شاهد حل و فصل مشکلات موجود بازار و حرکت به سمت کسب سوددهی بیشتر باشیم.

ابراهیم کاردگر، مدیرعامل بیمه دانا نیز در این نشست، رسالت شورای معاونان فنی سندیکای بیمه‌گران ایران را رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌ها دانست و از آنان خواست در انتخاب ریسک دقت و وسواس بیشتری به خرج دهند. وی با بیان تاریخچه تاسیس سندیکای بیمه‌گران و اهداف آن گفت: ساماندهی بازار صنعت بیمه کشور از مهم‌ترین اهداف تشکیل سندیکا بوده که امیدواریم در این راستا مشکلات برطرف شده و روند ساماندهی و سوددهی صنعت بیمه بیشتر شود.

نایب رئیس هیات‌مدیره با اشاره به اینکه بستر بازار با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های موجود مغایرت اساسی دارد، افزود: شرکت‌های بیمه فعال در عرصه بیمه‌گری، عمدتا بازرگانی هستند، بنابراین باید برای بقا و پاسخگویی به درخواست سهامداران خود در پی‌ کسب سود نیز باشند، اما نرخ‌شکنی‌های غیرمرسوم برخی شرکت‌ها وضعیت این صنعت را پیچیده کرده و موجب هرج و مرج بازار شده است.

 کاردگر از معاونان فنی شرکت‌های بیمه خواست تا با دقت، ریسک‌های مورد نظر را مدیریت کرده تا از بابت این کار سود مناسبی عاید صنعت بیمه شود.

 مدیرعامل بیمه دانا، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و هماهنگی شورای معاونان فنی، نرخ‌شکنی‌های غیرمرسوم و غیرفنی بازار برچیده شده و شاهد تقویت و انضباط بیشتر این صنعت باشیم.