به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از فاکس نیوز، ایستربروک  چند ماه پیش به خاطر ارسال پیامک‌هایی با مضمون جنسی به زیردستان خود و داشتن روابط غیراخلاقی در زمان مدیرعاملی از شرکت مک‌دونالد اخراج شد. حال این شرکت چند ماه پس از اخراج، علیه وی دادخواست قضایی ارائه کرده است و ایستربروک را به دروغ‌گویی، پنهان کردن شواهد و فساد متهم می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، وکلای ایستربروک می‌گویند ادعای مک‌دونالد مبنی بر این‌که این شرکت از روابط وی با چندین کارمند در هنگام پیشنهاد توافق جدایی اطلاع نداشته، کذب است.

وکلای ایستربروک در پرونده دفاعیه اعلام کردند: «مک‌دونالد - یک مجموعه به همراه بسیاری از کارشناسان متخصص داخل و خارج از شرکت به هنگام عقد قرارداد جدایی ایستربروک – آگاه است که نمی‌تواند قرارداد انفصال را نقض کند، به همین خاطر به‌ناحق به دنبال مطرح کردن ادعای عدم حفظ منافع شرکت، نقض وظیفه یا تخلف است.»

بلومبرگ گزارش کرد، تیم وکلای ایستربروک خواستار رسیدگی به این پرونده در دادگاه ایلینویز به‌جای دادگاه دلاویر است، به گفته وکلای ایستربروک دادگاه دلاویر صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد. دفتر اصلی مک‌دونالد در ایلینویز مستقر است، اما این شرکت در دلاویر به ثبت رسیده است.

در دادخواستی که مک‌دونالد در اوایل ماه اوت در دادگاه دلاویر مطرح کرد، ادعا کرده است که ایستربروک در زمان اخراجش در سال ۲۰۱۹ میلادی، برای حفظ قرارداد انفصال خود که حدود ۴۰ میلیون دلار سود سهام را شامل می‌شود به این شرکت دروغ گفته است.

سخنگوی مک‌دونالد به فاکس بیزینس گفت: «شکایت این شرکت براساس مستندات واقعی است و آن را در دادگاه دلاویر دنبال می‌کند.»

دادخواستی که در دادسرای ایالتی دلاویر مطرح شده است، ادعا می‌کند که ایستربروک در سال قبل از برکناری با سه نفر از کارمندان زیردست خود در مک‌دونالد روابط غیراخلاقی برقرار کرده بود و به یکی از آنها نیز میزان قابل توجهی از سهام شرکت مک‌دونالد را هدیه داده بود. مک‌دونالد اعلام کرد به دنبال بازگرداندن سهامی است که ایستربروک به آن کارمند بخشیده و قصد جبران خسارات دیگری را دارد که در زمان مدیریت وی بر مک‌دونالد در پاییز گذشته به این شرکت وارد شده‌اند. شرکت اکویلار که یک شرکت مشاوره‌ای در زمینه جبران خسارت فعالیت می‌کند برآورد کرده است که ارزش سهام و پاداش‌هایی که در پاییز گذشته در اختیار ایستربروک قرار گرفته بود بیش از ۴۰ میلیون دلار است که مک‌دونالد قصد دارد همه را باز‌پس‌ گیرد.

کریس کمپچینسکی، مدیرعامل فعلی شرکت مک‌دونالد که جانشین ایستربروک شده است، نوشت: «ما اکنون از آنچه که هنگام ترک شرکت در مورد رفتارهای او می‌دانستیم خیلی بیشتر می‌دانیم. وی از راه‌های مختلف و بسیار گسترده از ارزش‌های اخلاقی شرکت تخطی کرده و منحرف شده است. هیات مدیره در ماه نوامبر گذشته تصمیم صحیحی برای حذف سریع وی از شرکت گرفت. حال با دانستن این اطلاعات جدید روشن است که او با دروغ و از بین بردن شواهد مربوط به رفتار غیراخلاقی و با سوء نیت سعی در دریافت سود سهام را داشته است، بنابراین نباید به قرارداد انفصال وی عمل شود.»