دادخواستی که در دادسرای ایالتی دلاویر مطرح شده است، ادعا می‌کند که ایستربروک در سال قبل از برکناری خود با سه نفر از کارمندان زیردست خود در مک‌دونالد روابط غیراخلاقی برقرار کرده بود و به یکی از آنها نیز میزان قابل توجهی از سهام شرکت مک‌دونالد را هدیه داده بود. مک‌دونالد اعلام کرد به دنبال بازگرداندن سهامی است که ایستربروک به آن کارمند بخشیده و جبران خسارات دیگری که در زمان مدیریت وی بر مک‌دونالد در پاییز گذشته به این شرکت وارد شده‌اند. شرکت اکویلار، که یک شرکت مشاوره‌ای در زمینه جبران خسارت فعالیت می‌کند برآورد کرده است که ارزش سهام و پاداش‌هایی که در پاییز گذشته در اختیار ایستربروک قرار گرفته بود بیش از ۴۰ میلیون دلار است که مک‌دونالد قصد دارد همه را باز‌پس‌ گیرد.

کریس کمپچینسکی، مدیرعامل فعلی شرکت مک‌دونالد که جانشین ایستربروک شده است در یادداشتی داخلی که صحت آن توسط نیویورک تایمز بررسی و تایید شده است، نوشت: «مک‌دونالد رفتار ناشایست هیچ‌یک از کارمندان خود را تحمل نمی‌کند، زیرا آن رفتارها منعکس‌کننده ارزش‌های ما نیستند.»

مک‌دونالد از معدود شرکت‌هایی است که رفتارهای مدیرعامل پیشین را به صورت علنی و شفاف مورد بررسی و پیگیری قرار داده است. ایستربروک پیش از اینکه مدیرعامل شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد شود، نزدیک به دو دهه در این شرکت کار کرده بود. ارزش سهام این شرکت در دوره تصدی وی تقریبا دو برابر شده بود.