مدیرعامل شرکت سیمان تهران با اعلام این خبر افزود: با هدف صیانت از حقوق سهامداران شرکت، انضباط در صورت‌های مالی و به روز شدن ارزش دارایی‌های شرکت نسبت به تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه شرکت‌های گروه اقدام می‌کند. در گام نخست نسبت به افزایش سرمایه شرکت سیمان ایلام به میزان ۱۹۱ درصد در نیمه دوم سال گذشته اقدام شد و درخصوص بدهی مالی شرکت گیلان سبز تاکنون اقدامات مختلفی انجام شده و در حال تسویه بدهی‌های ارزی آن شرکت هستیم. همچنین در تیرماه سال‌جاری سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی، با افزایش ۲۴۶ درصدی از مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال به ۲۶۳۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

حسینی با اشاره به افزایش سرمایه شرکت سیمان هگمتان در ۲۱مرداد ماه سال‌جاری از مبلغ ۵۰۲ میلیارد ریال به ۷۲۹ میلیارد ریال از محل سود انباشته، افزود:  افزایش سرمایه شرکت سیمان تهران از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و تجدید ارزیابی نیز در حال پیگیری است. وی ورود شرکت‌های باقیمانده گروه به بورس را از برنامه‌های آتی سیمان تهران عنوان کرد و افزود: شرکت سیمان نهاوند در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده و امیدواریم با انجام مقدمات لازم در آبان شاهد حضور این شرکت در بازار سرمایه باشیم.

مدیرعامل شرکت سیمان تهران با اشاره به اعلام این سال به نام «جهش تولید»  از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عزم راسخ این مجموعه را بر تولید بیش از بودجه مصوب عنوان کرد.

 تصویب افزایش سرمایه «سهگمت» از محل سود انباشته

در همین حال مجمع عمومی‌ فوق‌العاده شرکت سیمان هگمتان از زیرمجموعه شرکت سیمان تهران در خصوص افزایش سرمایه هفته گذشته به صورت آنلاین  و با حضور حداقل نفرات سهامداران عمده شرکت برگزار شد. ریاست این مجمع برعهده علی محمد بُد، نظارت آن برعهده محسن رستمی و مهدی قاسمی و دبیری مجمع برعهده سید مجتبی حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت سیمان هگمتان بود. همچنین این مجمع با حضور بازرس و حسابرس قانونی (موسسه حسابرسی مفید راهبر) و ناظر بورس تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت به قرائت گزارشی از عملکرد شرکت سیمان هگمتان پرداخت و به سوالات اغلب سهامداران پاسخ داد. از مصوبات مهم این مجمع افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۷۲۸ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال از محل سود انباشته بود که موردتایید سهامداران حاضر در جلسه قرار گرفت. این افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد شرکت انجام گرفته است.