تحلیل‌ها نشان می‌دهد دلیل این افت نه مسائل مالی، بلکه مسائل فرهنگی و اتهاماتی است که در زمینه نژادپرستی به این شرکت وارد شده است. مساله مهمی‌که در این گزارش به آن اشاره نشده این است که آدیداس چه راهکاری برای پیشبرد عمیق و معنادار ایجاد تنوع فرهنگی، برابری، عدالت و کرامت انسانی در دست اقدام دارد. با این حال، در این گزارش آدیداس در مورد اهداف خود مبنی بر افزایش تنوع کارکنان و عدم تحمل نژادپرستی توضیح داده است. آدیداس اعلام کرده ادعاهای واهی درباره این موضوع مورد انتقاد کارمندان و رسانه‌ها قرار گرفته و افزوده است راهکارهایی که برای کرامت انسانی و عدالت اجتماعی در پیش گرفته است زود به ثمر نخواهد نشست و دست کم تا فصل آینده نتیجه نخواهد داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از فوربس، البته بخش فروش اینترنتی شرکت آدیداس در مقیاس سالانه 93 درصد رشد داشته است. دن نیویم، بنیان‌گذار و مدیر شرکت آوی-یونوس اظهار کرد: «مردم از ترس اینکه خود را در معرض کووید-19 قرار ندهند، تمایلی به بیرون رفتن و خرید از فروشگاه‌ها ندارند و در واقع ترجیح می‌دهند در لباس ورزشی خود در خانه راحت باشند، به همین خاطر ما شاهد افزایش سفارش تحویل درب منزل برای کفش و پوشاک ورزشی هستیم که عمده این خریدها نیز به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.»  شرکت آوی - ‌یونوس در زمینه تجارت دیجیتال و ارائه راه‌حل‌های بازاریابی فعالیت می‌کند. نیویم انتظار دارد آدیداس، به عنوان غول پوشاک و لوازم ورزشی، شاهد افزایش فروش آنلاین در نیمه دوم سال باشد.

در ابتدای فصل، 70 درصد فروشگاه‌های این برند ورزشی بسته بودند به همین خاطر میزان فروش آن نسبت به سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافت. در انتهای فصل بیشتر فروشگاه‌ها بازگشایی شدند و فقط 17 درصد از فروشگاه‌ها هنوز تعطیل هستند. تعداد فروشگاه‌های آدیداس در فصل دوم سال‌جاری نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش یافته‌اند.

تحلیلگران باور دارند، چالشی که آدیداس برای آینده‌ای پایدار با آن روبه‌رو است، اتخاذ راهکاری مناسب فراتر از به‌کارگیری استراتژی‌های دیجیتال است و در واقع باید دربرگیرنده موضوعات فرهنگی باشد. گرچه عملکرد مالی قوی نیز بسیار مهم است، با وجود این ، شرکت آدیداس باید به مسائل فرهنگی به اندازه مسائل مالی توجه کند.