شرکت پرداخت الکترونیک سداد اولین شرکت PSP است که به وسیله اپلیکیشن ایوا تمام امکانات بانک را به صورت مجازی در اختیار شما می‌گذارد. ایوا با اخذ شعبه بانک الکترونیکی از نشان بانک که متعلق به بانک ملی است، سرویس‌های یک بانک را ارائه می‌دهد، اما اتفاق جدید و مهم در این حوزه امکان دریافت تسهیلات از بانک ملی بدون حضور فیزیکی است؛ به این معنی که تمام مراحل دریافت تسهیلات به صورت مجازی و از طریق موبایل با کمک اپلیکیشن ایوا انجام می‌شود.

محمدعلی محمودزاده، مدیرعامل شرکت پرداخت اکترونیک سداد است از سال ۱۳۷۲ در حوزه‌های بانکی فعال بوده و در حوزه فناوری اطلاعات بانکی بانک ملی مشغول به کار شده است که قبلا به آن حوزه، واحد حسابگری می‌گفتند. به گفته وی از سال ۱۳۷۷ شکل و شمایل بانک تغییر کرد و ستاد هلدینگ تاسیس شد؛ در سال ۱۳۹۳ که بحث شکل گیری شاپرک و استقلال شرکت‌های PSP مطرح شد، حوزه‌های پرداخت‌های آنلاین و پوز به شرکت سداد سپرده شد. وی به عنوان هیات‌مدیره این شرکت از طرف بانک ملی نظارت داشته است. محمودزاده در بانک ملی رئیس کل فناوری اطلاعات بود و در آن زمان وضعیت سداد را نسبت به باقی رقبا رصد کرده است.

محمودزاده در رابطه با علت ایجاد نشان بانک ملی گفت: «نشان بانک ملی» در راستای دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال ایجاد شد. بانک ملی نیاز داشت تا در کنار خود یک بانک تمام الکترونیک را با برند خودش داشته باشد. در واقع نشان بانک ملی یک بانک مجازی در کنار بانک ملی است. در همین راستا یک شعبه از بانک مجازی نشان بانک را در اپلیکیشن ایوای شرکت سداد دایر کردیم که قبل از ما هم این اتفاق در یکی از PSP‌های دیگر نیز اتفاق افتاده بود و باز هم اگر شرکت PSP دیگری بخواهد شعبه‌ای از نشان بانک را در اپلیکیشن خود دایر کند ما آمادگی همکاری داریم.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: اتفاق جدیدی که این بار افتاد و این اقدام را با اقدامات گذشته متمایز کرد، سرویس‌های جدیدی بود که برای اولین بار در اپلیکیشن ایوا با عنوان نشان اعتباری بود که برای اولین بار ایجاد شد. این اقدام در راستای برنامه‌های وزارت اقتصاد برای  سرویس‌های غیرحضوری، به خصوص در شرایط فعلی و وجود بیماری کرونا ایجاد شده است. بحث اعطای تسهیلات به افرادی که سهام عدالت دارند و یارانه‌های خود را از بانک ملی دریافت می‌کنند که این یک جامعه حدودا ۵ الی ۵/ ۵ میلیون نفری است؛ این  افراد  می‌توانند بدون مراجعه به شعبه و حضور فیزیکی تسهیلات بگیرند؛ تسهیلاتی که وثیقه آن همان سهام عدالت آنهاست.‌ در حال حاضر زیرساخت آن فراهم شده است و از عید غدیر شروع خواهد شد. اقدام دیگر در راستای درخواست وزارت کار بود که آنها نیز می‌خواستند تسهیلاتی را به کسبه‌ای که در کرونا آسیب دیدند بدهند، فراخوانی داشتند و ثبت نامی ‌را انجام دادند. این موضوع نیز با روشی ساده‌تر و با وثیقه سفته الکترونیکی قابل اجرا خواهد بود وبابت همین تسهیلات سفته را نیز الکترونیکی کردیم. وی با اشاره به الکترونیکی شدن تمام موارد مربوط به مسائل حقوقی تسهیلات گفت: در ظاهر تنها دریافت تسهیلات را مجازی کرده‌ایم، اما در باطن منجر به چند اتفاق شده است. با نظر خود قوه‌قضائیه سفته را الکترونیکی کردیم که قابلیت اجرایی و پیگیری داشته باشد. یکی دیگر از دغدغه‌ها امضای الکترونیکی بود که حساسیت آن انکارناپذیر است و به نحوی انجام می‌شود که استعلامات لازم از ثبت گرفته می‌شود. بر اساس مدارک فرد، شخص را شناسایی می‌کنند و نهایتا امضا به شکل الکترونیکی تعریف می‌شود. از لحاظ پروتکل‌های امنیتی بسیاری از  موارد رعایت می‌شود و این هم قابلیت جدیدی است که تنها فقط ایوا به صورت انحصاری آن را دارد. ایوا قابلیت امضای الکترونیکی را دارد که شعب دیگر ندارند و همین‌طور امکان امضای سفته هست که بقیه شعب نشان بانک ندارند. حتی تمبر مالیاتی و قراردادهای لازم‌الاجرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهند شد. مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد تاکید کرد: وقتی می‌خواهید تسهیلاتی بگیرید فرم‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهند که اصطلاحا به آن قراردادهای لازم‌الاجرا می‌گویند که این موضوع  در مراجع قضایی و ارگان‌های مربوطه قابلیت اجرایی دارد.‌ چیزی از فرآیند دریافت تسهیلات کم نشده است و نهایتا در عرض ۵ دقیقه کل پروسه انجام می‌شود. کل اسناد به صورت الکترونیکی بایگانی می‌شود و در شعب برای دریافت یک تسهیلات پرونده‌ای شکل می‌گیرد. پرداخت الکترونیک سداد به صورت انحصاری این قابلیت را در اختیار دارد. محمودزاده در مورد اقدام جدید دیگری که در اپ ایوا اجرا شده است، افزود: اقدام دیگری که در نشان بانک اتفاق افتاد، امکان ایجاد کارت بانک الکترونیکی است که این اقدام از طریق اپ ایوا قابلیت اجرایی پیدا کرده است. شما از این قابلیت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل رفاه و افق کوروش می‌توانید استفاده کنید و این قابلیت به وسیله دستگاه پوزی که در این فروشگاه‌ها داریم و اپ ایوا قابل اجرا است. به این صورت که صورت‌حساب شما توسط اپراتور آن فروشگاه به صورت QR بارکد درمی‌آید و شما با اپ ایوا و اسکن این صورت‌حساب توسط دوربین موبایل می‌توانید پرداخت کنید و دیگر نیازی به کارت بانک فیزیکی نیست.