به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از کارلی چارلسون، سخنگوی شرکت بست بای در بیانیه‌ای که یک نسخه آن به دست سی‌ان‌بی‌سی رسیده است اظهار کرد: اشیش ساکسنا، مدیر سلامت شرکت بست بای، این سمت را ترک خواهد کرد، اما همچنان به عنوان یک مشاور استراتژیک در کنار کوری بری، مدیرعامل شرکت بست بای خواهد ماند و تا زمانی‌که این شرکت جانشینی برای سمت مدیریت سلامت پیدا کند، تیم ساکسنا به طور موقت به مدیرعامل گزارش خواهد کرد.

بست بای، یک شرکت آمریکایی چندملیتی است که در زمینه لوازم مصرفی الکترونیکی فعالیت می‌کند و بیشتر به خاطر محصولات فناوری و خدمات جانبی که از طریق شرکت‌های تابعه خود مانند «گریک اسکووید» ارائه می‌دهد شناخته شده است. شرکت بست بای در سال‌های اخیر دو شرکت دیگر را که در زمینه فناوری بهداشت فعالیت می‌کنند خریداری کرده است. تمرکز این دو شرکت در راستای استقلال سالمندان در جهت زندگی راحت‌تر و ایمن‌تر در خانه‌های خودشان است.

سخنگوی این شرکت در تقدیر از کارهای انجام شده توسط ساکسنا گفت: کمک به حفظ سلامت میلیون‌ها آمریکایی از طریق فناوری مصرف و خدمات مرتبط با آن، از اهداف استراتژیک شرکت ما بوده است که در زمان مدیریت ساکسنا، ما به این اهداف بسیار نزدیک شدیم. وی در ادامه افزود: استراتژی ما همچنان ثابت است و مشتاقانه منتظر انتخاب یک جانشین برای ساکسنا هستیم که بر پیشرفت‌های صورت گرفته تاکنون تاثیر بگذارد و شاهد پیشرفت‌های بیشتری در آینده باشیم.

دو سال قبل، شرکت بست بای با یک معامله ۸۰۰ میلیون دلاری شرکت «گریت کال» را به دست آورد. این شرکت با ارائه خدمات پاسخگویی اضطراری به سالخوردگان، استفاده از تلفن‌های‌همراه و دستگاه‌های بهداشتی متصل به آن را آسان ساخته است. سال گذشته، بست‌بای شرکت دیگری در زمینه فناوری بهداشتی به نام «کریتیکال سیگنال تکنولوجیز» را خریداری کرد.

ساکسنا به عنوان مدیر سلامت، بر فعالیت‌های شرکت‌های گریت کال و کریتیکال سیگنال تکنولوجیز و همچنین بر ابتکارات و راهبردهای مراقبت‌های بهداشتی شرکت بست‌بای نظارت می‌کرد.

بری در ماه‌های اخیر گفته است شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ باعث شده است تا تمرکز این شرکت بر مسائل سلامتی و بهداشتی به موقع و مرتبط بوده باشد.

وی گفت کارگزاران این شرکت که به تماس‌های بیش از یک میلیون سالمندی که از دستگاه‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشت و سلامت این شرکت استفاده می‌کنند پاسخ می‌دهند در سه ماه نخست سال‌جاری زمان زیادی، بیش از میانگین، برای پاسخگویی تلفنی با مشتریان وقت صرف کرده بودند. او افزود: علاوه بر ارائه خدمات به افراد سالخورده، این شرکت در نظر دارد شرایط سلامت و بهداشت در خانه را برای دیگر افراد نیز تسهیل کند.