تعطیلی سالن‌های  «کی‌اف‌سی» در فلوریدا

به گزارش گروه بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، مونیکا روتگری، مدیر ارشد اجرایی رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی در سراسر ایالات‌متحده آمریکا، در نامه‌ای اعلام کرد که به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، از این به بعد همه رستوران‌های این شرکت در ایالت فلوریدا فقط خدمات بیرون بر ارائه می‌کنند. این شرکت در نظر دارد برای دیگر مراکز شیوع این بیماری، ایالت‌هایی مانند آریزونا، کالیفرنیا و تگزاس که آمار تعداد مبتلایان در آنها رو به افزایش است نیز سالن‌های خود را تعطیل و فقط خدمات بیرون بر ارائه کند.

این شرکت در نامه‌ای که یک نسخه از آن به دست رویترز رسیده، اعلام کرده است: این دستورالعمل، بخشی از تلاش‌های مداوم ما برای حفظ سلامتی کارمندان، مشتریان و جوامعی است که در آن زندگی می‌کنند.

کی‌اف‌سی، یکی از رستوران‌های زیرمجموعه «یام برندز» است که 40 رستوران در ایالت فلوریدا دارد و تنها حدود 5 درصد از رستوران‌های کی‌اف‌سی در ایالات‌متحده سالن‌های خود را به روی مشتریان گشوده‌اند.

یام برندز، شرکت رستوران‌های بین‌المللی آمریکایی است که با در اختیار داشتن بیش از 43 هزار شعبه فست‌فود و رستوران، در ۱3۵ کشور دنیا، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت غذاخوری در جهان شناخته می‌شود. این شرکت مالک برندهای کی‌اف‌سی، پیتزا هات، تاکو بل، هبیت برگر گریل و وینگ‌استریت است.

در فلوریدا بیش از 12600 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا  در یک روز گزارش شد، این دومین مرتبه است که از زمان شروع شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، این ایالت رکورد بیشترین تعداد مبتلایان را در یک روز را ثبت کرده است. همزمان با تلاش برای احیای صنعت گردشگری و جذب بازدیدکنندگان بیشتر، این ایالت به‌تازگی پارک «دیزنی ورلد» را بازگشایی کرد به همین خاطر تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا نیز افزایش پیدا کرد و رکورد زد. با توجه به اینکه در پی شیوع ویروس کرونا رستوران‌ها ازنظر اقتصادی بیشترین آسیب را دیده‌اند، برخی از رستوران‌های غیرزنجیره‌ای و رستوران‌های زنجیره‌ای کوچک‌تر خیلی سریع با رعایت کامل پروتکل‌های سلامتی اقدام به بازگشایی سالن‌های غذاخوری خود کردند؛ اما غول‌های فست‌فود خیلی شتاب‌زده عمل نکردند، چون عمده فعالیت آنها در ایام همه‌گیری به شکل سرویس خدمات بیرون بر به مشتریان ارائه می‌شد.

تراکنش‌های مشتریان در رستوران‌های زنجیره‌ای با خدمات بیرون بر در هفته منتهی به 5 ژوئیه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که هفته قبل‌تر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش را نشان می‌داد. این موضوع بیانگر روند بهبود کسب‌وکار رستوران‌ها است. در مقابل، تراکنش رستوران‌هایی که به مشتریان حضوری سرویس کامل ارائه می‌کنند نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش را نشان می‌دهد.