بهنام‌علیزاده از موسسان شرکت چرم کاکتوس با بیان اینکه طرح «الو کاکتوس»، بزرگ‌ترین مشکل مشتریان در خرید آنلاین مبنی‌ بر پرو سایز درب منزل را حل کرده است، می‌گوید:‌ در این طرح مشتریان می‌توانند در خرید اینترنتی خود چند مدل کفش را در دو سایز مختلف و رنگ‌های متنوع آنها انتخاب کنند و درب منزل یا محل کار تحویل بگیرند و در صورت تمایل خرید کنند.وی با اظهار اینکه در این طرح سعی کرده‌ایم فروشگاه را به محل سکونت یا کار مشتریان ببریم، توضیح می‌دهد: اگر اجناس سفارشی موردپسند مشتریان قرار نگرفت، می‌توانند همان‌ موقع آنها را بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای برگشت بدهند.موسس چرم کاکتوس، با اشاره به شعار هزار شعبه برای طرح الو کاکتوس، اظهار می‌کند:‌ این شعار نمادی از این است که هر نقطه‌ای از شهر را بدون هیچ محدودیتی سرویس می‌دهیم و منزل هر مشتری می‌تواند شعبه کاکتوس باشد.

 اجرای الو کاکتوس امروز در تهران و به‌زودی در سراسر کشور

علیزاده با بیان اینکه این طرح چند ماهی است به صورت پایلوت در تهران به‌اجرا درآمده، یادآور شد: در‌ آینده‌ای نزدیک همه ایران را تحت پوشش این سرویس در خواهیم آورد؛ حتی بنا داریم نمایندگی الو کاکتوس را در شهرهایی که نمایندگی فروش نداریم، راه‌اندازی کنیم. هرچند الو کاکتوس به‌تازگی در تهران کلید خورده، اما ایده اولیه آن به سال ۹۶ باز می‌گردد؛ وی در این‌باره با بیان اینکه از ابتدا محوریت فعالیت کاکتوس از طریق شبکه‌های اجتماعی بوده است و از سال ۹۱-۹۰ در این فضا محصولات خود را می‌فروختند، می‌گوید:‌ برای فروش بهتر محصولات خود در فضای مجازی و بهره‌‌گیری از اپلیکیشن‌ها، سعی کردیم خلاقیت داشته و از شیوه‌های جدیدی استفاده کنیم؛ بنابراین پس از نیازسنجی از مشتریان اینترنتی خود متوجه نیازها و دغدغه‌های آنها هنگام خرید غیرحضوری شده و طرح الو کاکتوس را کلید زدیم. این در حالی است که هنگام اجرای الوکاکتوس به‌دلیل نوظهور و ناپخته بودن آن و نداشتن تجربه در این زمینه با چالش‌هایی روبه‌رو شدند که به‌ناچار انجام آن را تا تکمیل مطالعات و زیرساخت‌های عملیاتی طرح به‌طور موقت متوقف کردند. در همین حال زیرساخت‌ها درحال تکمیل شدن بود که همزمان شد با شیوع بیماری کرونا در ایران. علیزاده در این‌ زمینه توضیح می‌دهد: با شیوع کرونا و مشکلاتی که در عبور و مرور مردم ایجاد کرد، به احیاء و اجرای دوباره طرح الو کاکتوس سرعت بخشیدیم.

وی با بیان اینکه الو کاکتوس روزانه به مشتریان سرویس می‌دهد، می‌گوید: باوجود رایگان بودن طرح و اینکه در برخی از ارسال‌ها مشتریان به‌دلیل نپسندیدن مدل‌ها خرید نهایی را انجام نمی‌دهند، اما بیش از ۹۰درصد ارسال‌ها منجر به فروش می‌شود.

 پوشش ۲۰ درصدی میزان فروش در سرویس الو کاکتوس

اما اینکه اجرای الو کاکتوس چقدر در کاهش خریدهای حضوری به‌ویژه در شرایط کرونا تاثیرگذار بوده،‌ نکته‌ای است که علیزاده درباره آن اظهار می‌کند:‌ باتوجه‌به جدید و نوپا بودن

الو کاکتوس، اکنون نمی‌توانم درصد دقیقی از میزان کاهش خرید حضوری بدهم به‌خصوص اینکه اجرای طرح تکمیلی همزمان با کاهش مشتریان حضوری به‌دلیل شیوع کرونا شد؛ اما در همین مدت ۲۰درصد از فروش چرم کاکتوس در تهران را پوشش داده است.

وی البته خبر از تکمیل پروسه راه‌اندازی سایت الو کاکتوس می‌دهد و می‌گوید: تمامی خدمات چرم کاکتوس در سایت این برند و همچنین سایت الو کاکتوس افزوده می‌شوند تا مشتریان همه اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت دریافت کنند و نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها نداشته باشند.

علیزاده با تاکید بر اینکه همه فروشگاه‌های کاکتوس مجهز به سشوار صنعتی برای ضدعفونی کردن کالاها شده‌اند، توضیح می‌دهد: سشوار صنعتی حرارت زیادی تولید می‌کند و جایگزین الکل و سایر ضدعفونی‌کننده‌ها است، زیرا استفاده از این مواد به‌دلیل حلّال بودن برای چرم و رنگ‌های چرم آسیب‌زاست.

 دوره به ویترین دست نزنید از خیلی‌وقت پیش تمام شده است

علیزاده همچنین با تاکید بر اینکه از خیلی‌وقت پیش دوره به ویترین دست نزنید به پایان رسیده است، تصریح می‌کند:‌ ما به‌دنبال ایجاد آسودگی خاطر به مشتریان کاکتوس هستیم تا بدون ‌هیچ استرسی بتوانند مدل‌های مورد نظر خود را بدون خروج از منزل پرو کرده و در صورت تمایل خرید کنند.

وی با یادآوری اینکه بنگاه‌های اقتصادی در دنیا به‌دنبال ارائه خدماتی کامل به مشتریان با هدف جذب آنها به‌عنوان مشتری وفادار هستند می‌‌گوید:‌ بنگاه‌های اقتصادی دنیا برای اینکه مشتریان از آنها خرید کنند، آمادگی ارائه هرگونه خدماتی را دارند.

به باور علیزاده این رویه در ایران نیز به‌مرور جای خود را خواهد یافت، چراکه با بهبود خدمات، بی‌شک فروش اینترنتی افزایش خواهد یافت به‌ویژه که این نوع خرید کردن وقت مردم را ذخیره می‌کند.