نوآوری در صنایع روشنایی و الکترونیک

همچنین خدماتی به صنایع حساس و استراتژیک به‌ویژه در بخش‌های پزشکی، نظامی و خودرویی را فراهم آورده است. هادی خبیری‌پور، مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» عنوان کرد:‌ شرکت تعاونی تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات در حوزه الکترونیک که شامل مونتاژ ساعت حضوروغیاب، تریبون و... و همچنین صنایع روشنایی شامل انواع پروژکتور، چراغ‌های خیابانی و چراغ‌های ال‌ای‌دی فوق کم‌مصرف است، فعالیت می‌کند. ازاین‌رو با توجه به سیاست ‌شرکت، ظرفیت تولید نیز متغیر است و در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های پیش رو ازجمله تحریم‌ها و سختگیری‌های گمرک با در نظر گرفتن دریافت مواد اولیه تولید با ۳۰ درصد ظرفیت خود در حال کار است که تا ظرفیت ۱۰۰ درصد تولید هم قابلیت اجرایی شدن دارد. در حوزه مونتاژ برد با توجه به در اختیار داشتن دستگاه‌‌های پیشرفته مونتاژ، ظرفیت مونتاژ برد ۴۸۰هزار قطعه در ساعت را دارد. خبیری‌پور در خصوص ویژگی منحصربه‌فرد این شرکت گفت: به‌کارگیری دستگاه‌های تمام اتوماتیک و به‌روز در زمینه خدمات مونتاژ و آزمایشگاه تخصصی محصولات روشنایی با توجه به گرایش روزافزون به زیباسازی محیط زندگی و کار، نیاز به طراحی و تولید متنوع چراغ‌های روشنایی و تزئینی را به وجود آورده است. با توجه به این روند رو به رشد درک مناسب نیازهای متنوع خریداران و ضرورت صرفه‌جویی در میزان انرژی مصرفی یکی از مهم‌ترین عواملی است که با آن مواجه می‌شویم. پیشگامان عصر ارتباطات در حوزه صنایع روشنایی فعالیت خود را در زمینه تولید و مونتاژ لامپ‌های کم‌مصرف با پیشروی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی شروع کرد. وی ادامه داد: این شرکت در حال حاضر نیز با طراحی و تولید چراغ‌های خیابانی، پروژکتورهای اسلیم، نورافکن، دفنی، وال واشر، سوله‌ای قابل‌استفاده در معابر و خیابان‌ها، پارک فضای سبز و پل، نمای ساختمان و دیوارها و سالن‌های ورزشی با ویژگی‌های بازده نور بسیار بالا، طول عمر بالا، شیشه سکوریت ضدضربه و ضد خش، طراحی منحصربه‌فرد و سبک در حوزه صنایع روشنایی نیز فعالیت دارد.

 تعامل با سایر استان‌ها

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات درباره ارتباط این شرکت‌ها با سایر استان‌ها عنوان کرد: شرکت پیشگامان عصر ارتباطات در زمینه روشنایی معابر و خیابان‌ها همکاری مستمر و فعال با بیشتر استان‌ها از جمله تهران، یزد، کرمان، قم و... داشته است؛ به‌نحوی‌که بیش از ۹۰ درصد چراغ‌های نصب‌شده در استان‌هایی نظیر استان یزد از محصولات این شرکت است. خبیری‌پور افزود: همچنین این شرکت با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و تیم تحقیق و توسعه نسبت به فعالیت در زمینه تولید ساعت حضور و غیاب، سیستم کنترل تردد هوشمند خودرو مبتنی بر فناوری RFID و تریبون هوشمند، اقدام کرده است که این محصولات به‌عنوان یک برند معتبر کشوری شناخته می‌شود. وی به سامانه حضوروغیاب پیشگامان عصر ارتباطات نیز اشاره کرد و گفت:‌ سامانه حضوروغیاب پیشگامان عصر ارتباطات در مدل‌های اثرانگشت -کارتی است. همچنین این سامانه‌ها دارای نرم‌افزار هوشمند Time Trace Enterprise در پردازش اطلاعات با ماژول‌های مختلف و امکانات دیگر تولید می‌شود.

به گفته خبیری‌پور، تریبون قابل‌ حمل TRIAMP نیز با بهره‌گیری از دانش و تخصص کامل بومی متخصصان و کارشناسان شرکت طراحی و تولید شده است. در طراحی مهندسی و منحصربه‌فرد این محصول سعی شده است تمام  امکانات و قابلیت‌های اساسی و موردنیاز برای  سخنرانی، در یک محصول به‌صورت مجتمع و در قالب یک محصول و یک راهکار در نظر گرفته شود. از مزایای این محصول می‌توان به پرتابل بودن (قابل‌حمل بودن) آن، برخورداری از بلندگوهای مناسب و آمپلی‌فایر داخلی اشاره کرد که به‌خوبی پاسخگوی نیازهای کاربردی برای ایراد سخنرانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی مجامع، سمینارها و ... است.

 هوشمندسازی سیستم تردد خودرو

 با توجه به اینکه سامانه کنترل تردد یکی از ملزومات هر سازمان، موسسه یا نهاد است و بیشتر نهادها و سازمان‌ها از سیستم کنترل تردد بهره می‌برند، لزوم مکانیزه و هوشمندسازی سیستم تردد خودرو نیز به‌صورت روزافزون موردتوجه قرار می‌گیرد. در این میان فناوری هوشمند و نوین RFID با توجه به ابزارها و امکاناتی که در اختیار دارد می‌تواند این روند را به‌صورت یک سیستم مدیریتی کاملا هوشمند و مکانیزه پیاده‌سازی کند. این سیستم علاوه بر فراهم‌سازی امکانات مدیریت تردد خودروها با بهره‌گیری از قابلیت‌های سیستم، راهبند مورد استفاده در سیستم را نیز مکانیزه و هدفمند می‌کند. مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات در پاسخ به این سوال که چه مشکلاتی در راه تولید شما وجود دارد، گفت: افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی، تامین نقدینگی، تغییر مدام نرخ ارز و سایه سنگین آن بر اقتصاد کشور، عدم امکان مبادلات ارزی و مالی تولیدکنندگان با شرکای خارجی، کاهش ظرفیت تولید بسیاری از واحدها و ایجاد هزینه‌های سربار تولیدکننده و ... بخشی از مشکلات تولیدکنندگان است که ما نیز به عنوان تولیدکننده با این مشکلات دست به گریبان هستیم.

 برنامه‌های شرکت در سال‌جاری

خبیری‌پور با اشاره به برنامه‌های شرکت برای سال‌جاری عنوان کرد: برنامه‌ریزی آتی و فعالیت‌های شرکت، ارائه سبد کالا از قابلیت‌های متنوع و به هم وابسته حوزه الکترونیک و تبدیل شرکت به یک مجموعه دانش‌بنیان و معتبر بین‌المللی است. همچنین تلاش برای رفع محدودیت‌ها و تولید با بالاترین ظرفیت موجود است. وی افزود: با ورود به نیمه دوم سال به صورت دو شیفت و با تمام توان و ظرفیت ۱۰۰ درصدی فعال خواهیم بود که سبب تولید بیشتر و همچنین در فاز اول ۲۰ درصد اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.