سبد متفاوت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان

مهدی فتحی بابیان مطلب فوق افزود: مجتمع‌های ۱۳۴ واحدی ترنج دهکده ساحلی انزلی، ۸۸ واحدی نارنج دهکده ساحلی انزلی و ۱۵۶ واحدی افرا گلسار رشت را می‌توان به‌عنوان واحدهای احداثی شاخص این شرکت از لحاظ کیفیت طراحی دانست.

وی گفت: در چند سال گذشته بنا به نیاز و ظرفیت بازار احداث پروژه‌های تجاری، اداری، خدماتی و درمانی در سبد پروژه‌های شرکت قرار گرفت که این پروژه‌ها تاثیر مطلوبی در ارتقای کیفیت ساخت‌وساز شده است. از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به مرکز خرید ایرانیان، مرکز خرید و‌ هایپرمارکت دیلمان رشت و مجتمع پزشکان آتیه رشت را نام برد.

فتحی تاکید کرد: با توجه به ماموریت شرکت گروه سرمایه مسکن برای تولید انبوه مسکن برای طیف‌های درآمدی مختلف جامعه، افزایش سطح تولید و پروژه‌های با کاربری مسکونی در مناطق در حال‌ توسعه شهر رشت و استان گیلان در دستور کار قرار گرفت. در این ‌ارتباط، احداث پروژه مشارکتی ۱۲۰ واحدی گلفام رشت آغاز شد و در حال حاضر بخش عمده‌ای از واحدهای احداثی واگذار و تعدادی نیز در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان ادامه داد: پس از مطالعات لازم و در راستای تعریف پروژه‌های جدید پروژه مسکونی ۲۷۲ واحدی باران رشت به‌صورت مشارکتی واقع در میدان جهاد رشت در دستور کار قرار گرفت و از شهریورماه سال ۹۸  عملیات اجرایی آن و با روش‌های نوین بهسازی خاک بستر  آغاز شده و به‌موازات تعریف و اجرای پروژه‌های جدید در منطقه گلسار رشت عملیات اجرایی پروژه مسکونی تجاری ارغوان با زیربنای ۳هزار و ۱۱۵ مربع  که جزو برنامه‌های کوتاه‌مدت  است آغازشده است. به گفته فتحی، پروژه مسکونی پردیس و پروژه ویلایی ارکیده نیز مراحل اخذ مجوز از هلدینگ نهایی و در حال طراحی و اخذ پروانه ساختمانی بوده و به‌محض اتمام کارهای مربوطه و شروع آنها، نزدیک ۷۵۰۰  مترمربع به تولید سال‌مالی جاری اضافه خواهد شد. در ارتباط با تعریف پروژه‌های بلندمدت و جدید می‌توان به پروژه‌های زمین ساحلی کاسپین و بافت فرسوده نارون اشاره کرد که تفاهم‌نامه‌های لازم با صاحبان زمین انجام و طرح‎های اولیه تهیه و در حال رایزنی برای نهایی شدن موضوع مشارکت است؛ در صورت نهایی شدن مشارکت سهم تولید و تعریف پروژه‌های جدید و بلندمدت شرکت گیلان با افزایش مواجه خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان در بحث شیوع بیماری کووید-۱۹ استان گیلان جزو استان‌های با خطر ابتلای بیشتری قرار داشت، اما با وجود این معضل و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی روند فعالیت شرکت تحت تاثیر موضوع قرار نگرفته و خوشبختانه با تلاش توانستیم در این برهه حساس زمانی به بخش اعظمی از برنامه تولید شش‌ماهه سال‌مالی جاری دست‌ یابیم.

فتحی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان با توجه به‌اندازه و ظرفیت بازار و توجه به شرایط اقتصادی روز و به‌وقت مقتضی ساخت‌وساز خود را به احداث واحدهای تجاری اداری سوق داده و ادامه روند تعریف و اجرای واحدهای تجاری از دستور کار شرکت خارج شده است.

 پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۹

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و عوامل دخیل، پیش‌بینی بازار مسکن در سال مالی جاری بسیار دشوار است و به نظر می‌رسد عطش خریدوفروش در ماه‌های آینده فروکش کرده و در حال حرکت به‌سوی رکود مسکن باشد.

به گفته فتحی، برنامه‌های بلندمدت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان استفاده از ظرفیت منطقه آزاد بندر انزلی است که تلاش داریم با شناسایی زمین با ابعاد مناسب سهم تولید شرکت را در برنامه بلندمدت ارتقا دهیم. در همین ارتباط زمین ساحلی کاسپین منطقه آزاد بندرانزلی، شناسایی‌شده که مستعد ساخت در بخش مسکونی و اقامتی و آپارتمانی با گرایش سیاحتی و گردشگری است که نقش بسزایی در افزایش ساخت‌وساز آتی شرکت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه  استان گیلان استعداد بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد، تاکید کرد: این امر  سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی را تشویق به سرمایه‌گذاری کرده است و به نظر می‌رسد با توجه به میزان تولید این شرکت در حوزه ساخت مسکن که حدود ۳۵۶  هزار مترمربع است،  شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان رتبه‌های مناسبی را در تولید مسکن کسب کرده است. شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان از سال ۱۳۶۹ و در قالب شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شعبه گیلان، فعالیت خود را در سطح این استان و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین انبوه‌سازان منطقه آغاز کرده و تاکنون توانسته است بالغ‌بر ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی، تجاری و اداری را به بازار عرضه کند.