به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد»، مک میلون در مصاحبه با شبکه «سی ان بی سی» گفت، مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست غیرمسلحی که توسط یک مامور پلیس مینیاپولیس که زانوی خود را روی گردن او گذاشته بود جان سپرد، نشان می‌دهد که نیاز مبرم به اقدامات جدید و بیشتری برای انجام کارهایی غیر از کمک مالی وجود آورد. مک میلون، رئیس انجمن غیرانتفاعی «بیزینس راند تی‌بل»، اعلام کرد که گروهی از رهبران کسب و کارها، کمیته ویژه‌ای برای پیشبرد و ارتقای راه‌حل‌هایی جهت ایجاد برابری نژادی و تساوی حقوق تشکیل خواهند داد. انجمن بیزینس راند‌تی‌بل یک انجمن غیرانتفاعی است که در واشنگتن دی‌سی مستقر است و اعضای آن را مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ ایالات متحده تشکیل می‌دهند. او در واکنش به آنچه برای جورج فلوید رخ داده و برای مقابله با تبعیض نژادی خبر داد که والمارت استخدام و حمایت از مردم رنگین پوست از جمله آمریکایی‌های آفریقایی تبار را افزایش می‌دهد. مک میلون اعلام کرد: کمیته ویژه برابری نژادی در چهار حوزه اصلی تمرکز خواهد کرد: مالی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و نیروی کار و عدالت کیفری. وی گفت: «آنچه ما شاهد آن هستیم یک لحظه تاریخی و نقطه عطفی است که در آن می‌توانیم تغییرات بزرگی ایجاد کنیم.» در شهرهای سراسر کشور، صدها هزار نفر از معترضان در خیابان‌ها راهپیمایی کرده‌اند و خواستار پایان دادن به کشته شدن سیاه‌پوستان به دست پلیس شدند. همه‌گیری ویروس کرونا باعث تشدید و بدتر شدن وضعیت نابرابری‌های نژادی شده است. بنابر آمار اعلام شده، تا لحظه تنظیم این خبر حداقل ۲۲هزار و ۲۰۴ نفر از سیاه‌پوستان آمریکا  بر اثر شیوع و همه‌گیری کووید-۱۹ فوت شده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که ۲۴ درصد از تعداد کشته‌شدگان بر اثر شیوع ویروس کرونا به جامعه سیاه‌پوستان آمریکا تعلق دارد، این در حالی است که سیاه‌پوستان تنها  ۱۳ درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. رکود اقتصادی نیز به طور غیرمتناسب به جامعه سیاه‌پوستان آمریکایی آسیب‌زده است. در حالی‌که نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل ۷/ ۱۴ درصد  بوده است، نرخ بیکاری در میان سیاه‌پوستان آمریکا بالاتر بود و ۷/ ۱۶ درصد را نشان داد.

با بررسی جامعه شاغلان آمریکا ملاحظه می‌شود که مدیران ارشد بسیاری از شرکت‌ها در سراسر آمریکا سفیدپوست و مذکر هستند. در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر مجله فورچون فقط چهار شرکت وجود دارد که مدیران ارشد آنها سیاه‌پوست هستند.  مک میلون گفت شرکت‌های عضو انجمن «بیزینس راند‌تی‌بل» روی راهکارهای جامع و متنوعی در خصوص برابری نژادی کار کرده‌اند. وی افزود کمک‌های خیرخواهانه شرکت‌ها مهم هستند، اما کافی نیستند، اکنون زمان آن است که کارهای بیشتری انجام شود.

وی گفت: «وقتی چنین حوادثی اتفاق می‌افتد، همه دچار احساسات و شور و هیجان می‌شوند، پول اهدا می‌کنند؛ این کار بسیار خوب و پسندیده است، اما پس از مدتی حواس‌ها پرت مسائل دیگری می‌شود و این موضوع به دست فراموشی سپرده می‌شود و تغییر پایدار به وقوع نمی‌پیوندد؛ زیرا کاری که باید انجام شود به پایان نرسیده و نتیجه لازم گرفته نشده است.» مک میلون اظهار کرد که این شرکت و بنیاد والمارت طی ۵ سال مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار جهت ایجاد یک مرکز جدید برای محافظت از برابری حقوق نژادی تخصیص خواهند داد. او گفت: این مرکز به دنبال بهبود فرصت‌های اقتصادی و زندگی سالم‌تر است، از جمله این موضوعات می‌توان به عوامل اجتماعی که روی سلامت تاثیرگذار هستند، تقویت نیروی کار و ایجاد سیستم‌های آموزشی مرتبط با آن، اصلاحات عدالت کیفری با تاکید بر بررسی موانع موجود برای بهره‌وری از فرصت‌ها و .... اشاره کرد.