با توجه به اختیار اعطایی از سوی مجمع عمومی ‌فوق‌العاده به هیات مدیره مقرر شد تا ۵۵۰ میلیارد تومان سرمایه از محل انتشار سهام جدید ازمحل مطالبات و آورده نقدی افزایش یابد. براین‌اساس هر صاحب سهم معادل۱۰۰درصد سهام خود در این تاریخ، حق تقدم خرید سهم جدید دارد و مهلت استفاده از حق تقدم ۶۰ روز از تاریخ ۱۳ خرداد سال‌جاری است.                                         

صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، بهره‌برداری از واحد نورد خود با ظرفیت تولید اسمی‌ سالانه ۴۵۰ هزار تن انواع میلگرد آجدار ۸ تا ۳۲ میلی‌متر را در آذر ۱۳۹۵ آغاز کرد و طرح‌های احداث واحد کلاف و کارخانه فولادسازی با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن شمش فولادی را نیز در راستای اهداف خود در دست دارد و برای عملیاتی کردن طرح‌های توسعه‌ای خود اقدام به افزایش سرمایه کرده است. این شرکت برای تامین بخشی از نیازهای فولادی کشور، با سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت بزرگ صنعتی و معدنی چادرملو و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، تاسیس شد و از همین رو برای تامین مواد اولیه خود مشکلی ندارد و اغلب مواد اولیه این شرکت از آهن و فولاد ارفع و چادرملو تامین می‌شود .

به گفته احمد کیوان‌آرا، رئیس هیات مدیره شرکت آهن و فولاد سرمد ابرکوه سال گذشته این شرکت ۳۶۵هزار تن میلگرد تولید کرد که در صورت تامین مواد اولیه بیشتر می‌توانست طبق ظرفیت تولید کند. البته در دو ماه ابتدای سال‌جاری طبق ظرفیت تولید کردیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال اگر مشکلی در تامین مواد اولیه نباشد مطابق ظرفیت پیش برویم.

وی همچنین خبر از اجرای طرح کلاف‌سازی داد و گفت: با ایجاد واحد کلاف‌سازی می‌توانیم در مواقعی که بازار از میلگرد اشباع شده، تولید کلاف را جایگزین کنیم. برای احداث واحد کلاف‌سازی با شرکتی کار می‌کردیم که به دلیل تحریم‌ها متاسفانه پروژه را نیمه تمام رها کرده و دو سال زمان برد تا بتوانیم شرکتی را برای این پروژه جایگزین کنیم؛ البته خوشبختانه این کار صورت گرفته و مجددا پروژه در مرحله اجرا قرار دارد. تولید کلاف این واحد ۲۰۰ هزار تن است و بازار مصرف آن نسبت به میلگرد بهتر است و حتی بازار صادراتی مناسب‌تری دارد.

کیوان‌آرا تصریح کرد: در حال حاضر عمده مشتریان میلگرد کشورهای همسایه هستند که به دلیل تحریم‌ها نقل و انتقال وجه کالا از طریق بانک مقدور نیست و صادرات با دشواری انجام می‌شود؛ در واقع مصرف محصول میلگرد بیشتر در بازار داخل است و  شمش بازار صادراتی مناسب‌تری دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تامین مواد اولیه همواره دغدغه یک تولیدکننده به شمار می‌رود، بنابراین در نخستین گام طرح توسعه خود تولید فولادسازی را قرار دادیم که بتوانیم هم مواد اولیه را تامین کنیم و هم از صادرات و فروش آن منتفع شویم.

احمد کیوان‌آرا ادامه داد: از همین رو طرح احداث واحد فولادسازی با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن را دستور کار قرار دادیم و با توجه به اینکه وارد فاز اجرایی این پروژه شدیم، برآورد می‌شود حدود ۳ الی ۴ سال دیگر به تولید برسیم.

وی همچنین اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای آزادسازی سقف رقابت در معاملات بورس کالا را  مثبت ارزیابی کرد و گفت: پس از دو سال قیمت‌گذاری در بورس کالا، آزادسازی بازار می‌تواند به نفع مصرف‌کننده و تولیدکننده باشد.

رئیس هیات مدیره صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه گفت: با آزادسازی قیمت‌ها در بورس و کشف قیمت بر اساس عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود امسال محدودیتی در خصوص زنجیره ارزش فولاد نداشته باشیم و شرکت‌ها تمایل به عرضه در بازار داخل را داشته باشند.